Youtube-mainonta
Tunnettuutta, lisäkosketuksia ja suoraa myyntiä YouTubesta
Youtube-mainonta rakentaa tunnettuutta, saa sivustolla aiemmin käyneitä ostamaan ja tuo suoraa myyntiä laajemmistakin yleisöistä.
Youtube-mainonnan mahdollisuudet
3 syytä tehdä Youtube-mainontaa
Videomainontaa YouTubessa tehdään Google Ads -mainosjärjestelmän kautta. Siellä on käytössä tehokkaita kohdennustapoja, jotka monesta muusta mainosjärjestelmästä poiketen antavat kohdentaa myös käyttäjän hetkelliseen kiinnostukseen.
Kasvata tunnettuutta
Tunnettuuden kasvattaminen on perinteinen tavoite videomainonnalle. YouTube on siinä omiaan laajan ja moni-ikäisen käyttäjäkuntansa vuoksi. Tämä vaatii kuitenkin merkittävää mediabudjettia, sillä edullisuudestaan huolimatta mainonta ei ole ilmaista!
Uudelleenmarkkinointi
Sivustolla vierailleiden lämmittely uudelleenmarkkinoinnilla on sekin hyvin tyypillinen käyttökohde. Niin saadaan useampi kävijä palaamaan asiaan myöhemmin tai pedataan parempaa klousausprosenttia myyjille. Rahaa ei kulu suuria määriä – riippuen toki sivuston kävijämääristä.
Suora myynti tai liidien keruu
Myynnin tai liidien hankkiminen on uusi tapa tehdä YouTube-mainontaa. Tällainen konversiohakuinen YouTube for action -mainonta perustuu koneoppimiseen, joka vaatii toimiakseen useiden tuhansien eurojen budjetin. Myös mainosmateriaalin täytyy olla varsin toisenlaista kuin tyypillisessä tunnettuutta kasvattavassa mainonnassa.
Näin autamme yritystäsi
Youtube-mainonnan palvelumme
YouTube-mainonta on aina osa laajempaa yhteen pelaavien keinojen kokonaisuutta, johon kuuluu vähintäänkin hakusanamainontaa ja kustannustehokasta display-mainontaa Google Display Networkin kautta. Pelkän mainosten “trafikoinnin” sijasta osallistumme myös videotuotannon sparraukseen ja esitämme näkemyksemme toimivasta kokonaisstrategiasta.
Videomainonnan suunnittelu
Autamme sinua suunnittelemaan oikeasti toimivat mainosvideot – rahoja ei kannata käyttää tylsien tai hitaasti alkavien videoiden levitykseen. Näiden jakeluun tarjoamme tarkasti mietityt ja rakennetut kohdennukset, jotka tukevat liiketoimintaasi.
Mainonnan optimointi ja raportointi
Seuraamme mainonnan tuloksellisuutta ja reagoimme mainontaa optimoimalla, myös kesken kampanjoiden. Huolehdimme myös, että Youtube-mainontasi on tasapainossa suhteessa muihin keinoihin – ei liian pienellä tai liian suurella panostuksella.
Lisää tehoa Youtube-mainontaan?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Lue lisää
B2B-mainonnan 95-5-sääntö
B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
3. osapuolen evästeiden hidas kuolema
Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.
10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnilla
Kysynnän luominen (demand creation) on markkinointia ihmisille, jotka eivät ole valmiiksi ostoaikeissa. Se voi olla brändi- tai taktista markkinointia. Tämä artikkeli esittelee 10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnin avulla.