Näkyvyyttä premium-medioissa
Mainonnan ohjelmallinen ostaminen
Unohda digimainonnan ostaminen mediamyyjän kautta! Ohjelmallinen ostaminen tuo verkon näkyvimmät mainospaikat ulottuvillesi älykkäillä kohdennuksilla – ja päivän hintaan.
Ohjelmallisen mainonnan hyödyt
Mitä ohjelmallinen ostaminen on?
Ohjelmallinen ostaminen tarkoittaa banneripaikkojen, videonäyttöjen ja natiivimainosten ostamista digitaalisten markkinapaikkojen kautta, ilman yhteyttä mediamyyjään.
Laaja näkyvyys suurissa verkkomedioissa
Mainostajan kannalta ohjelmallinen ostaminen on muuttanut mainonnan käytännöt täysin.
Saat parhaat mainospaikat ilman rajoittavaa minimibudjettia, läpinäkyvyyttä hinnoitteluun ja enemmän tapoja kohdentaa mainontaa.
Lisäksi ohjelmallinen tarjaa lisää dynaamisuutta mainontaan kun kampanjoita voi optimoida kesken kaiken.
Tarkasti kohdennettua mainontaa
Ohjelmallinen mainonta tuo ulottuvillesi monipuoliset ja tarkat kohdennustavat.
Uudelleenmarkkinointi tavoittaa sivuston vanhat kävijät ja parhaat asiakkaat. Mainosverkot ja yksittäiset sivustot saavat yrityksesi näkymään oikeassa ympäristössä, ja ostettujen yleisöjen avulla kohdistat viestin oikealle, tunnistetulle ihmisryhmälle.
Hyperlokaali kohdennus rajaa mainonnan jopa 100 metrin säteen tarkkuudella oikealle alueelle.
Reaaliaikainen optimointi tuo ketteryyttä
Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa mainonnan reaaliaikaisen optimoinnin datan avulla. Ostamisesta vastaava konsultti optimoi mainonnan kohdentamista ja mainospaikasta huutokaupassa maksettavaa hintaa tarvittaessa tunti tunnilta.
Siksi kampanjan jatkuva kehittäminen onnistuu helposti – tarvittaessa myös mainokset voidaan vaihtaa nopeasti uusiin.
Ratkaisut ja teknologiat
Ohjelmallisesti ostettavat mainosmuodot
Ohjelmallisesti voidaan ostaa niin perinteistä bannerimainontaa kuin videosisältöjen ja artikkeleiden mainontaa.
Displaymainonta
Bannerimainontaa, joka näkyy esimerkiksi uutissivustoilla. Voi sisältää staattisia tai dynaamisia bannereita, kuvaa tai animointeja.
Videomainonta
Videosisällöt nousevat näkyviin verkkomedioissa, suoratoistopalveluissa sekä Youtubessa.
Natiivimainonta
Artikkelisisältöjen mainontaa joka tyypillisesti nousee esiin vaikkapa median uutisvirrassa.
Näin autamme yritystäsi
Ohjelmallisen mainonnan palvelumme
Operoimme ohjelmallista mainontaa kahdella suurella alustalla: Adformilla sekä Google Marketing Platformin kautta.
Ohjelmallisesti ostettu mainonta sopii niin B2B-organisaatioille kuin kuluttajamyyntiä tekeville yrityksille. Autamme sinua valitsemaan tavoitteitasi tukevat kanavat ja mainosmuodot ja hyödyntämään ohjelmallista mainontaa mahdollisimman tehokkaasti.
Alle olemme kuvanneet muutamia tyypillisiä palveluitamme.
Strateginen suunnittelu
Kaikessa markkinoinnissa on tärkeää suunnitella kokonaisuus hyvin. Hyvässä suunnitelmassa mietitään mikä on yrityksesi kokonaistavoite, miten ohjelmallinen mainonta soveltuu siihen ja minkälaisella suunnitelmalla sitä toteutetaan. Parhaita tuloksia saadaan pitkäaikaisella yhteistyöllä.
Mainonnan kehittäminen ja jatkuva optimointi
Luomme mediasuunnitelman ja neuvottelemme sen pohjalta medioiden kanssa yrityksellesi parhaat diilit. Lisäksi mietimme yleisökohdennukset ja uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuudet ja sitten toteutetaan suunnitelma! Kampanjakokonaisuuden käynnistyttyä optimoimme kampanjoita. Raportoimme tulokset ja hyödynnämme saatua dataa seuraavissa operaatioissa.
Ohjelmallisen mainonnan auditointi
Mietitkö, keskityttekö nykyään oikeisiin asioihin displayssa? Vaihtuiko tiimisi tai kumppanisi? Auditointi sopii yritykselle, jolla on jo laajamittainen ohjelmallisen ostamisen infra käytössä. Tutkimme ohjelmallisen ostamisen kampanjatoteutukset, raportoinnin ja nykyiset tulokset. Paikannamme tutkimuksen perusteella epäkohdat ja -johdonmukaisuudet. Saat selvityksen tuloksena tietoosi mahdolliset ongelmat, ratkaisuehdotukset ja jatkosuositukset.
Ohjelmallisen mainonnan koulutukset
Järjestämme räätälöityjä puolen ja koko päivän kestäviä koulutuksia yrityksen omia tarpeita peilaten. Niissä koulutamme tiimisi käyttämään ohjelmallisen ostamisen työkaluja tehokkaasti ja kerromme mainonnan ajankohtaiset tuulet.
Uutta virtaa ohjelmalliseen mainontaan?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
B2B-mainonnan 95-5-sääntö
B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
3. osapuolen evästeiden hidas kuolema
Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.
10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnilla
Kysynnän luominen (demand creation) on markkinointia ihmisille, jotka eivät ole valmiiksi ostoaikeissa. Se voi olla brändi- tai taktista markkinointia. Tämä artikkeli esittelee 10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnin avulla.