Natiivimainonta
Natiivimainonnalla tavoitat yleisösi verkkomediassa
Natiivimainonta sopii sekä kuluttaja- että B2B-markkinointiin. Sitä voi ostaa suoraan mediataloilta tai tarkemmin kohdennettuna ohjelmallisen ostamisen kautta – jota me Hopkinsilla tarjoamme.
Natiivimainonnan mahdollisuudet
Natiivimainonta huomataan uutisvirran seassa
Ohjelmallisesti ostettu natiivimainonta on toimituksellisen noston näköinen mainos, jonka klikkaaminen vie lukijan mainostajan sivustolle. Natiivimainonta sulautuu uutisjulkaisun ilmeeseen, minkä vuoksi se huomataan paremmin kuin bannerit.
Toimiva natiivimainos ei ole liian “myyntihenkinen”, vaan se pyrkii herättämään kiinnostusta samalla tavoin kuin isäntämedian toimitukselliset sisällöt.
B2B-markkinointi
Natiivimainonta soveltuu hyvin sisältömarkkinoinnin jakeluun, sillä natiivimainonnan avulla saat yrityksesi asiantuntija-artikkelin esille laatumedioihin, joissa kohdeyleisösi on tottunut näkemään omaan toimialaan uutisia ja artikkeleita. Nativiimainonnassa sisällön laatu ratkaisee: parhaat tehot lohkeavat muilla kuin kovin klousaushenkisillä myyntisivuilla.
Kuluttajamarkkinointi
Kuluttajamarkkinoinnissa natiivimainonta soveltuu hyvin esimerkiksi uuden tuoteryhmän tai tuotekonseptin lanseeraukseen kun halutaan avata tuotteen käyttökohteita ja hyötyjä laajemmin. Kuluttajapuolen natiivimainonnassa usein hyödynnetään myös vaikuttajamarkkinointia, jolloin uusi tuote tai brändi yhdistyy tuttuun vaikuttajaan.
Hyvä huomioida natiivimainonnasta
Omalle sivustolle ohjaava natiivimainonta toimii parhaiten kun sivustolla on siihen sopivaa sisältömarkkinointia. Natiivimainonta on kalliimpaa kuin vaikkapa Facebook-mainonta tai Google Display Network -mainonta, joten kovin pienikatteiseen liiketoimintaan emme sitä suosittele.
Näin autamme yritystäsi
Natiivimainonnan palvelumme
Ostamme natiivimainontaa natiiviin erikoistuneiden järjestelmien kautta (esim. Strossle ja Readpeak) sekä ohjelmallisen ostamisen järjestelmien, kuten DV360:n tai Adformin kautta. Saat meiltä palvelua avaimet käteen, suunnittelusta mainonnan optimointiin ja raportointiin.
Natiivimainonnan suunnittelu
Suunnittelemme natiivimainonnan mediavalinnat ja kohdennukset kohderyhmiesi ja tavoitteidesi mukaan ja autamme muotoilemaan mainonnassa näkyvät viestit.
Mainonnan optimointi ja raportointi
Seuraamme mainonnan tuloksellisuutta ja reagoimme mainontaa optimoimalla, myös kesken kampanjoiden.
Natiivimainonta osaksi markkinoinnin palettia?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Lue lisää
B2B-mainonnan 95-5-sääntö
B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
3. osapuolen evästeiden hidas kuolema
Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.
10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnilla
Kysynnän luominen (demand creation) on markkinointia ihmisille, jotka eivät ole valmiiksi ostoaikeissa. Se voi olla brändi- tai taktista markkinointia. Tämä artikkeli esittelee 10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnin avulla.