Hyperlokaali mainonta

Hyperlokaali mainonta tavoittaa yleisösi sijainnin perusteella

Hyperlokaali mainonta tavoittaa ihmiset tarkasti halutuissa paikoissa kun nämä käyttävät älypuhelinta tai tablettia. GPS-paikannus antaa sinun kohdistaa viestisi jopa vain 100 metrin säteelle annetuista koordinaateista – näin et polta mainosrahaa kohdealueen ulkopuolella.

Jutellaan lisää!

Lue lisää!

Hyperlokaali mainonta käytännössä

Käyttökohteita hyperlokaalille B2B- ja B2C-markkinoinnissa

B2B-markkinoinnissa hyperlokaali sopii tilanteisiin, joissa kohderyhmä on keskittynyt tietynlaisiin paikkoihin, kuten toimitiloihin tai messualueelle. Kuluttajamarkkinoinnissa se soveltuu laajojen kohderyhmien tavoitteluun omien toimipisteiden lähistöltä. Matkailualalla hypelokaalia voi kohdentaa esimerkiksi hotelleihin ja turistikohteisiin.

B2B-myynnin tuki

Voit mainostaa prospekteille näiden omissa toimitiloissa, mutta myös heidän suosimissaan muissa paikoissa.

Esimerkiksi rakennustuotteiden mainontaa voi kohdentaa rakennusliikkeiden toimistoihin.

Hyperlokaalin B2B-mainoksen tekstissä voit puhutella tiettyä toimialaa tai jopa yksittäistä yritystä.

Messumarkkinointi

Mainoksilla voit ohjata messukävijöitä omalle ständille. Oman ständin messu-mainonnassa auttaa riittävän houkutteleva ja juuri kohderyhmää puhutteleva porkkana.

Messualueelta tavoitat myös ylipäätään oikeanlaisen yleisön, joka on sopivasti pakkautunut tapahtuma-alueelle.

Toimipisteen myynnin kasvattaminen

Mainostamalla toimipisteiden lähiympäristössä houkuttelet siellä asuvia ja työssä käyviä asiakkaiksi.

Parhaiten tällainen jatkuva mainonta toimii, kun mainoksiin päivitetään automaattisesti esimerkiksi ajankohtaiset tarjoukset tai vaikkapa lounasvaihtoehdot.

Kauppakeskus-markkinointi

Mobiilimainoksilla voit aktivoida kauppakeskuksen kävijöitä vierailemaan omassa liikkeessäsi.

Kauppakeskuksessakin mainonta kannattaa toteuttaa pitkäkestoisesti eikä kertakampanjana, koska hetkellistä tavoittavuutta rajoittaa mobiilikäytön määrä mainoksia näyttävissä sovelluksissa ja sivustoilla.

Myymälälanseeraus

Aluekohdennus yhdistettynä uudelleen-markkinointiin ja asiakasrekisterin hyödyntämiseen on kokemuksemme mukaan tehokas tapa lisätä uuden myymälän liikevaihtoa. Mainonta-alueiden valinnassa voidaan huomioida myös yrityskanta tai ihmisten tulotaso.

Matkailu-markkinointi

Lähialueella olevia tai kaikkia maassa olevia turisteja tavoitat hotelleissa ja muissa selkeissä turistikohteissa.

Hyperlokaalisti tavoitettuja turisteja voit houkutella esimerkiksi ohjelmapalveluun tai museoon.

Opiskelijahankinta

Korkeakoulut voivat tavoittaa lukiolaisia kohdentamalla mainontaa suureen joukkoon lukioita.

Mainokset ohjaavat tällöin omille sivuille, jotka vakuuttavat kävijöitä tarjonnasta, eduista ja meiningistä, jotta oma oppilaitos valittaisiin myöhemmin Opintopolun kautta haettaessa.

Rekrytointi

Vaikeasti rekrytoitavien ammattilaisten huomiota saat mainostamalla näiden työantajien toimitiloissa tai sopivissa yrityspuistoissa.

Näin autamme yritystäsi

Hopkins on hyperlokaalin mainonnan edelläkävijä Suomessa

Olemme toteuttaneet hyperlokaalia mainontaa pitkään esimerkiksi vaativassa B2B-myynnissä, rekrymarkkinoinnissa, messualueilla ja toimipisteiden lähialueella ja tulokset puhuvat puolestaan: hyperlokaalin mainonnan klikkausprosentit ovat jopa 2-11 % eli merkittävästi normaalia bannerimainontaa suurempia.

Hyperlokaali Facebook-mainonta

Facebook-mainonnassa mainokset näkyvät Facebookin ja Instagramin puhelinsovelluksissa, kun käyttäjä paikannetaan kohdealueelle. Nämä kanavat tuovatkin hyviä tuloksia tiheän käyttöasteensa vuoksi.

Ohjelmallisesti ostettu mainonta

Ohjelmallisen ostamisen kautta mainokset saa suureen joukkoon sovelluksia ja sivustoja, joilla käyttäjä on sallinut paikannuksen. Voimme kohdentaa siis hyperlokaalisti niin banneri, video- kuin natiivimainontaa.

Hyperlokaali mainonta myynnin avuksi?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!

B2B-mainonnan 95-5-sääntö

B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.

3. osapuolen evästeiden hidas kuolema

Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.