Markkinointi ja evästeet
Seurannan ja kohdentamisen strategia
Onko sinulle jo selvää, miten yrityksesi sopeutuu evästeiden ja seurannan muutoksiin? Jos ei, anna tehtävä meidän ratkottavaksi. Suunnittelemme teille parhaiten soveltuvat keinot, joilla mukaudutte 3. osapuolen evästeiden marginalisoitumiseen mainonnassa ja evästeiden rajoituksiin analytiikassa.
Suunnitelman hyödyt
Miksi seurantastrategia kannattaa päivittää juuri nyt?
Digimarkkinoinnissa on pitkään luotettu evästeisiin kävijöiden seuraamiseksi ja mainosyleisöjen keräämiseksi. Lainsäädäntö, selainvalmistajien toimet ja kuluttajien käyttämät ad blockerit vaikuttavat kuitenkin siten, että seuranta muuttuu koko ajan vaikeammaksi.
Uudelleenmarkkinointi
Evästeiden väheneminen näkyy siinä, että remarketing-yleisöt sivustokävijöistä ovat pienentyneet merkittävästi.
Mainonnan yleisöt
Käyttäytymiseen tai demografioihin perustuvista yleisöistä on vähemmän hyätyä, kun niitä on kerätty vähentyneillä 3. osapuolen evästeillä.
Analytiikan haasteet
Sivustolle palaavan käyttäjän tunnistamiseen on käytetty ns. 1. osapuolen evästeitä. Niiden keräämässä datassa on isoja aukkoja.
Mitä strategiassa huomioidaan?
Näin muodostamme suunnitelman
Hopkins suunnittelee teille parhaiten soveltuvat mainonnassa tarvittavat uudet ratkaisut sekä analytiikkaan ja konversioseurantaan tarvittavat muutokset. Suunnitelma dokumentoidaan, esitellään ja luovutetaan teille.
Mainonta
Miten teidän kannattaa kohdentaa mainontaa sivustonne kävijöille ja ostoaikeissa oleville, kun 3. osapuolen evästeitä on yhä harvemman selaimessa?
Verkkoanalytiikka
Miten sopeudutte 1. osapuolen evästeiden rajoituksiin web-analytiikassa ja konversioseurannassa?
Tietosuoja
Mitä tietosuojakysymyksiä ratkaisuihin liittyy ja kuinka riskejä voi hallita?
Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kerro tarpeistasi niin jatketaan juttua!
Työn sisältö
Mitä strategiatyö maksaa?
Projekti sisältää seuraavat vaiheet:
- Kickoff-palaverin (etänä, kesto 50 minuuttia), jossa tutustumme digimarkkinointiinne ja sovimme tiedonjaon käytännöt.
- Auditoimme käytössänne olevat digimainonnan keinot sekä verkkoanalytiikan ja konversioseurannan teknologiat.
- Laadimme kirjallisen strategian ja tiekartan teille suositeltavista ratkaisuista ja esittelemme sen etäpalaverissa.Seuranta on valmis ja pystytte tutkimaan asiakaspoluista kertyvää tietoa.
Kiinnostuitko? Jätä viesti niin räätälöidään teille sopiva tarjous!
Pyydä tarjous!
Ota yhteyttä tällä lomakkeella niin päivitetään teille liiketoimintaanne tukeva seurannan ja kohdentamisen tiekartta. Halutessasi voit myös soittaa meille: 020 788 8120.
Lue lisää
Pullonkaulat analytiikan hyödyntämisessä: tunnista ja avaa ne CARE-mallin avulla!
Usein analytiikkaa ei saada tuottamaan arvoa, koska kohtaamme erilaisia pullonkauloja datan keräämisessä, analysoinnissa ja toimenpiteisiin ryhtymisessä. Helpota näitä haasteita hyödyntämällä CARE-mallia.
Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia
Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa.