Digitaalinen analytiikka

Analysoi ja hyödynnä keräämääsi dataa oikein

Data ei ole itsessään hyödyllistä. Se alkaa tuoda hyötyä vasta, kun sitä analysoidaan ja tämän analyysin pohjalta syntyneitä suosituksia toteutetaan.

Jutellaan lisää!

Lue lisää!

Ota askel datan keräämisestä sen hyödyntämiseen

Voit hyödyntää analyysejä monessa tarkoituksessa kuten verkkopalvelun käyttökokemuksen parantamiseen, verkkokaupan myynnin kasvattamiseen ja palautusten vähentämiseen, markkinointikeinojen hyödyllisyyden selvittämiseen ja budjetin oikeaan allokointiin.

Hopkinsin analyysipalveluissa korostuvat alla esitellyt asiat.

Kattavat datalähteet

Saat terävämpää analyysiä, kun haemme dataa muistakin lähteistä kuin web-analytiikka-alustasta. Näitä lähteitä voivat olla esimerkiksi CRM, ERP, tietovarasto ja erilaisten tietokantojen tarjoajat (esim. Tilastokeskus, PRH ja Ilmatieteen laitos).

Kokonaisvaltainen näkökulma

Muodosta tietoon perustuva näkemys markkinoinnin kokonaisuudesta. Markkinoinnin vaikutusta analysoidessamme voimme huomioida digimarkkinoinnin lisäksi myös esimerkiksi TV- ja printtikampanjat.

Tilastotieteen menetelmät

Kauttamme käytössäsi ovat edistyneet tilastotieteen menetelmät, kuten ekonometrinen mallinnus ja koneoppiminen.

”Vastuullisesti kerätystä datasta tulee arvokasta, kun sen analyysi muuttuu hypoteeseiksi ja nämä hypoteesit teoiksi.”

Näin autamme yritystäsi

Data-analyysien käyttökohteita

Autamme eri tyyppisiä organisaatioita julkishallinnosta verkkokaupoihin sekä kertaluontoisissa analyysiprojekteissa että jatkuvassa datan analyysissa.

Verkkokaupan myynti

Miten eri tuotteiden ja tuoteryhmien myynti- ja palautusmäärät eroavat kanavittain? Mitkä asiat selittävät eri tuotteiden myynnin vaihtelua?

Ostajapersoonat

Millaiset ovat yrityksesi ostajapersoonat web-analytiikka- ja CRM-datan perusteella?

Markkinoinnin tuotto

Mikä on mainonnan todellinen tuotto? Miten markkinointibudjettia kannattaisi allokoida? Miten offline-mainonta vaikuttaa myyntimääriin? Paljonko mainonta tuo verkkokauppaan uusia asiakkaita vs. aktivoi vanhoja?

Käyttökokemus

Julkishallinnolle ja muille isoille palveluorganisaatioille web-analytiikka on ennen kaikkea tapa kehittää verkkopalvelua paremmaksi. Tähän kuuluvat käyttäjäkyselyt sekä lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit, unohtamatta antikonversioiden tutkimista.

Ennusteet

Laadimme ennusteen seuraavan kvartaalin tuloksista.

Esimerkkejä analyyseistä

Jokainen analyysi on tarpeisiinne räätälöity. Jos kaikkea tarvittavaa dataa ei ole, organisoimme sen keräämisen omista lähteistä tai hankkimisen ulkoisista lähteistä.

Uudet vs. palaavat asiakkaat

Voit panostaa enemmän kanaviin ja kampanjoihin, jotka tuovat sinulle uusia asiakkaita.

Myynti ja palautukset kanavittain

Vähennä suurten palautusten kanavien ja kampanjoiden painotusta markkinoinnissa.

ROMI-mallinnus

Kanavien ja kampanjoiden todellinen tuotto (Return On Marketing Investment).

Offlinen vaikutus

TV:n, printin, radion ja ulkomainonnan vaikutus myyntimääriin.

Budjetin allokointi

Optimaalinen tapa allokoida budjettia eri kanaville ja kampanjoille.

Käyttäjätutkimus

Käyttäjäkyselyihin, lämpökarttoihin ja sessiotallennuksiin perustuvat analyysit.

Myynnin vaihtelu

Eri tuotteiden myynnin vaihteluun vaikuttavat asiat.

Antikonversiot

Turhautumista ja käytön keskeytymistä aiheuttavat ongelmat sivustolla.

Sivuston nopeus

Sivuston nopeuden vaikutus myyntiin.

Persoonat

Ostajapersoonien määrittely CRM- ja Google Analytics -datan perusteella.

Säätila

Säätilan vaikutus kysyntään ja myyntiin.

Ennustaminen

Tulokset seuraavan kvartaalin aikana.

Media mix

Media mix -mallinnus kertoo, mikä on eri kanavien vaikutus myyntiin.

Yhdessä ostetut

Ostoskorianalyysi kertoo, mitä tuotteita ja tuoteryhmiä ostetaan verkkokaupasta yhdessä.

Lukijapersoonat

Lukijapersoonat, eli miten eri lukijaryhmät kuluttavat sivuston sisältöjä.

Voimmeko auttaa teidän datan analysoinnissa?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia

Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]

Mitä on evästeetön analytiikka?

Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.