Digitaalinen analytiikka

Attribuutiomallinnus tuo markkinointikanavien arvon näkyviin

Eri markkinointikanavien tuoton oikea mittaaminen on yksi web-analytiikan päätehtävistä. Kun asiakas kohtaa yrityksesi useita kertoja, attribuutiomallinnus auttaa tunnistamaan eri kanavien merkityksen.

Jutellaan lisää!

Lue lisää!

Attribuutiomallinnus lyhyesti

Ymmärrä mihin kannattaa investoida

Asiakas kohtaa yrityksen useita kertoja ennen lopullista ostopäätöstä. Jokainen näistä kohtaamisista vaikuttaa ostopäätöksen syntyyn.

Silti useimmat yritykset ja markkinoijat toimivat ikäänkuin viimeinen kohtaamispiste yksin ratkaisisi ostotapahtuman. Viimeiseen klikkiin perustuva attribuutiomalli johtaa aina osaoptimointiin. Samalla mediabudjetti jaetaan väärin kanavien ja kampanjoiden kesken.

Käyttämämme menetelmät:

  • Heuristiset attribuutiomallit
  • Markov-mallit
  • Tilastotieteelliset mallit
  • Kampanja-allokaatioiden testaaminen
  • Dummy-mainosten käyttäminen

”Asiakkaan ja yrityksesi eri kohtaamisten vaikutuksen selvittäminen on aina kannattava investointi.”

Markkinoinnin arvon mittaaminen jiiriin?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!

Asiantuntijamme kirjoittavat

Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia

Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]

Mitä on evästeetön analytiikka?

Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.