Case study

Zoner lisäsi älyä Google-mainontaan ja sai 118 % enemmän kauppoja

Zoner - yrittäjän tuki netitssä

 

Zoner - yrittäjän tuki netitssä

Zoner halusi tuplata ostotapahtumien määrän vuonna 2019 mutta alentaa samalla asiakashankintahintaa. Yhdelle Suomen suurimmista hosting-yrityksistä Google-mainonta oli tärkeä keino saavuttaa tavoitteet.

Toteuttaakseen tavoitteet Zoner valitsi Google Ads -kumppanikseen Hopkinsin, joka aloitti työt tammikuussa 2019.

Työn tuloksena vuonna 2019 saatiin 118 % enemmän kauppoja samalla kun asiakashankinnan hinta aleni 6 %.

Hakusanamainonnassa kauppoja saatiin 138 % enemmän ja asiakashankinnan hinta laski 15 %, kun brändisanoja ei huomioida.

Koneoppiminen toi bisneslähtöisyyttä mainontaan

Bidausstrategia tarkoittaa Google-mainonnassa sitä periaatetta, jolla mainostaja osallistuu huutokauppaan kisatessaan näkyvyydestä ja klikkauksista.

Tammikuuhun 2019 asti Zoner oli käyttänyt Google-mainonnassa Enhanced CPC -bidausstrategiaa. Se on alkeellisin Googlen koneoppimiseen perustuvista Smart Bidding -hintatarjousstrategioista.

Hopkins vei koneoppimisen pidemmälle Zonerin mainonnassa, jotta se vastaisi tehokkaammin tavoitteisiin. Tällaista edustaa esimerkiksi Target CPA -strategia, jossa tähdätään määrättyyn keskiarvokustannukseen per ostotapahtuma.

Enemmän kuin avainsanoja – lisää älyä kohdennuksiin

Hakusanamainontaa on perinteisesti kohdennettu ns. avainsanojen avulla.

Avainsanat ovat sanoja, joiden perusteella Google näyttää mainoksia hakutuloksissa. Mainostajan valinnoista riippuu, miten vapaamielisesti Google tulkitsee avainsanoja ja niiden merkityksiä (vinkki: jos et tunne näitä valintoja, suuri osa rahoistasi voi valua hukkaan).

Hopkins otti avainsanojen rinnalle käyttöön erilaisia käyttäytymiseen perustuvia kohdeyleisöjä sekä yhteystietolistoja. Näiden avulla Zoner pystyy kohdentamaan älykkäämmin sekä hakusanamainontaa että Google Adsin kautta toteutettavaa display-mainontaa.

Pitkäjänteinen parantaminen tuo varmuutta muutosten hyödyistä

Zonerin Google-mainontaan on tehty muutoksia yksi kerrallaan. Näin on voitu todentaa, onko muutoksista hyötyä vai ei.

Mainostiliä on kehitetty pitkäjänteisesti ja systemaattisesti ilman hosumista. ”Maltti on valttia”, summaa mainonnasta vastannut seniorikonsultti Laura Kannisto.

Zonerin markkinointipäällikkö Juuso Kataja kuvaa työtä näin:

On ollut ilo huomata, ettei mainostiliä vain ylläpidetä, vaan myös aktiivisesti kehitetään kuukausittain. Meillä Zonerilla on kovat tavoitteet kasvun suhteen ja tulokset ovat täyttäneet odotukset. Yhteistyö Hopkinsin kanssa onkin sujunut erittäin hyvin.

Aktiivinen yhteydenpito auttaa reagoimaan markkinatilanteeseen

Aktiivinen yhteydenpito Zonerin ja Hopkinsin välillä on mahdollistanut reagoinnin markkinatilanteeseen. Näin on voitu huomioida esimerkiksi se, kun kilpailija on lopettanut toimintansa.

Tiiviissä ja kokeilunhaluisessa yhteistyössä tarjouskampanjoiden erilliset mainokset on tehty huolella ja ajoissa ja muutenkin on mietitty, mitä ja miten halutaan viestiä.

Hyvien tulosten myötä yhteistyö on laajentunut alun pelkästä hakusanamainonnasta display-mainontaan, ohjelmalliseen ostamiseen ja Facebook-mainontaan.

Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!

 

Zoner on yksi Suomen suurimmista ja vanhimmista hosting-palveluntarjoajista. Sen palveluihin kuuluvat verkkotunnukset, sähköpostipalvelu, kotisivutila ja WordPress-sivustoille optimoidut hosting-palvelut. Zonerilla on yli 17 000 asiakasta, jotka arvostavat erityisesti nopeaa asiakastukea, käytettyä teknologiaa sekä palvelinten turvallisuutta.

Hopkins on Suomen suurimpia digimarkkinointiin erikoistuneita markkinointitoimistoja. Se nojaa työssä analytiikkaan, toimialaymmärryksen kehittämiseen ja jatkuvaan oppimiseen, johon työntekijät voivat käyttää 20 % työajastaan.

Lisätietoja:

Pekka Räsänen
Client Lead, Hopkins
Puh. 050 570 7697
pekka.rasanen@hopkins.fi

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!