Case study

Technopolis rikkoi ennätyksen digimarkkinoinnin avulla

Tulokset lyhyesti

+22 %

vuokrattuja lattianeliöitä.

Technopolis rikkoi viime vuonna verkkosivujen kautta kerättyjen liidien kaikkien aikojen ennätyksensä vuokrattujen lattianeliöiden määrällä mitattuna.

Tietoa yrityksestä

Technopolis on työympäristöjen asiantuntija, joka tarjoaa joustavia ja tehokkaita toimitiloja sekä niihin liittyviä palveluita. Technopolis hoitaa kaiken työtilojen suunnittelusta sekä aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. Technopoliksella on 14 kampusta, joissa toimii 1200 asiakasyritystä ja niiden 35 000 työntekijää neljässä maassa Euroopassa.

Toimistojen vuokrausmarkkina on ollut murroksessa viime vuosina. Tästä huolimatta Technopolis rikkoi viime vuonna kaikkien aikojen ennätyksen verkkosivujen kautta kerätyissä liideissä vuokrattujen lattianeliöiden määrällä mitattuna. Edellinen ennätys ylittyi 22 prosentilla.

Osa kunniasta kuuluu kokonaisvaltaiselle digimarkkinoinnin kehittämiselle. Technopolis on tehnyt sitä yhdessä Hopkinsin kanssa jo parin vuoden ajan.

Parempaa käyttökokemusta hakukoneoptimoinnilla

Hakukoneoptimoinnilla eli SEO:lla on kahtalainen rooli Technopolikselle:

  1. SEO parantaa paikallisten toimistotilojen maksutonta hakukonelöydettävyyttä markkinassa, jossa moni käyttää portaaleja niiden löytämiseen.
  2. SEO auttaa tuottamaan laskeutumissivuja myös mainontaa varten ja parantaa niiden laatua.

Sivustoa on hakukoneoptimoitu esimerkiksi näillä tavoilla:

Nämä ja muut parannukset ovat johtaneet siihen, että sivusto löytyy Googlessa laajemmalla hakusanastolla ja sivujen sisältö on entistä hyödyllisempää kävijöille.

Isoja asiakkaita ostopolun yläpään Google Ads -mainonnalla

Google Ads -mainonta on muutakin kuin hakusanamainontaa. Mainosjärjestelmässä on muitakin mainostajille arvokkaita mainosmuotoja, jotka auttavat vastaamaan kysyntään ja tavoittamaan oikean kohderyhmän.

Hakusanamainonnan lisäksi on panostettu seuraaviin:

Google Ads -mainonnan suuntaaminen koko ostopolun mitalle ja kampusten vahvuuksien esiintuonti on auttanut saamaan myös isoja asiakkaita, jotka eivät tule liideiksi sivuston lomakkeen kautta.

“Hopkins on luotettava ja ketterä kumppani, jonka kanssa olemme kehittäneet monipuolisesti diginäkyvyyttämme.”

Suvi Anttila
Head of Marketing
Technopolis

Hakusanamainonta vaatii jatkuvaa optimointia

Hakusanamainonnassakaan ei olla jääty lepäämään laakereille, vaan sen laatua ja olennaisuutta parannetaan jatkuvasti esimerkiksi seuraavan kaltaisilla toimilla:

Systemaattisen kehitystyön ansiosta myös hakusanamainonta tuo yhä laadukkaampia liidejä.

Somemainonnan tulee puhutella paikallisia yrityksiä

Technopoliksen somemainonnassa on tärkeää, että mainonta kohdennetaan riittävän tarkasti, ja että mainonnan tekstit on rakennettu puhuttelemaan paikallisia, kaupungissa toimivia yrityksiä.

Mainoksissa kerrotaan, mitä Technopoliksen paikallinen kampus tarjoaa ja miksi yrityksen kannattaa vuokrata sieltä toimistotilansa.

Tämän seurauksena somemainonta resonoi tehokkaasti, se on kustannustehokasta ja brändiin kohdistuva kiinnostus on lähtenyt nousuun.

Yhteistyö kansainvälisessä digimarkkinoinnissa jatkuu täydellä höyryllä ja laajenee uusien keinojen käyttöönotolla.

Kokonaisvaltaisella kehittämisellä yhteisiä onnistumisia

”Kattava digimarkkinoinnin kehittäminen ja yhdessä saavutetut tulokset ovat olleet palkitsevia”, Hopkinsin seniorikonsultti Seppo Puusa kommentoi yhteistyötä. ”Koko funnelin kokonaisvaltainen huomioiminen on purkanut niitä kompetenssisiiloja, joita digimarkkinoinnissa toisinaan näkee.”


Haluaisitko kuulla tarkemmin kansainvälisen digimarkkinoinnin palveluistamme? Ota meihin yhteyttä niin jutellaan lisää!

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!