Case study
Technopolis rikkoi ennätyksen digimarkkinoinnin avulla
Tulokset lyhyesti
+22 %
vuokrattuja lattianeliöitä.
Technopolis rikkoi viime vuonna verkkosivujen kautta kerättyjen liidien kaikkien aikojen ennätyksensä vuokrattujen lattianeliöiden määrällä mitattuna.
Tietoa yrityksestä
Technopolis on työympäristöjen asiantuntija, joka tarjoaa joustavia ja tehokkaita toimitiloja sekä niihin liittyviä palveluita. Technopolis hoitaa kaiken työtilojen suunnittelusta sekä aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. Technopoliksella on 14 kampusta, joissa toimii 1200 asiakasyritystä ja niiden 35 000 työntekijää neljässä maassa Euroopassa.
Toimistojen vuokrausmarkkina on ollut murroksessa viime vuosina. Tästä huolimatta Technopolis rikkoi viime vuonna kaikkien aikojen ennätyksen verkkosivujen kautta kerätyissä liideissä vuokrattujen lattianeliöiden määrällä mitattuna. Edellinen ennätys ylittyi 22 prosentilla.
Osa kunniasta kuuluu kokonaisvaltaiselle digimarkkinoinnin kehittämiselle. Technopolis on tehnyt sitä yhdessä Hopkinsin kanssa jo parin vuoden ajan.
Parempaa käyttökokemusta hakukoneoptimoinnilla
Hakukoneoptimoinnilla eli SEO:lla on kahtalainen rooli Technopolikselle:
- SEO parantaa paikallisten toimistotilojen maksutonta hakukonelöydettävyyttä markkinassa, jossa moni käyttää portaaleja niiden löytämiseen.
- SEO auttaa tuottamaan laskeutumissivuja myös mainontaa varten ja parantaa niiden laatua.
Sivustoa on hakukoneoptimoitu esimerkiksi näillä tavoilla:
- Uudet, lisätyt laskeutumissivut vastaavat tärkeitä kaupallisia hakuja ja niitä voi käyttää myös mainonnassa.
- Kieliversioiden hallintaa ja näkyvyyttä on parannettu eri kohdemarkkinoilla.
- Kuvahaun tulokset ovat parantuneet isoin prosenttiluvuin, kun kuviin lisättiin alt-tekstit.
- Parannuksia sivuston käyttökokemukseen on suunniteltu mm. Hotjar-käyttäjäpolkututkimuksen avulla.
Nämä ja muut parannukset ovat johtaneet siihen, että sivusto löytyy Googlessa laajemmalla hakusanastolla ja sivujen sisältö on entistä hyödyllisempää kävijöille.
Isoja asiakkaita ostopolun yläpään Google Ads -mainonnalla
Google Ads -mainonta on muutakin kuin hakusanamainontaa. Mainosjärjestelmässä on muitakin mainostajille arvokkaita mainosmuotoja, jotka auttavat vastaamaan kysyntään ja tavoittamaan oikean kohderyhmän.
Hakusanamainonnan lisäksi on panostettu seuraaviin:
- Kampusvideot YouTube-mainonnassa lisäävät kiinnostusta ostopolun yläpäässä.
- Demand Gen -mainonnan avulla on saatu sijaintikohtaisesti korostettua kunkin kampuksen vahvuuksia.
Google Ads -mainonnan suuntaaminen koko ostopolun mitalle ja kampusten vahvuuksien esiintuonti on auttanut saamaan myös isoja asiakkaita, jotka eivät tule liideiksi sivuston lomakkeen kautta.
“Hopkins on luotettava ja ketterä kumppani, jonka kanssa olemme kehittäneet monipuolisesti diginäkyvyyttämme.”
Suvi Anttila
Head of Marketing
Technopolis
Hakusanamainonta vaatii jatkuvaa optimointia
Hakusanamainonnassakaan ei olla jääty lepäämään laakereille, vaan sen laatua ja olennaisuutta parannetaan jatkuvasti esimerkiksi seuraavan kaltaisilla toimilla:
- Mainostekstien kuvaavuutta on lisätty ja tarkennettu, jotta ne eivät houkuttele keskustatoimistoa etsiviä, jos kampus ei sijaitse keskustassa.
- Kohdennuksia, negatiivisia hakusanalistoja ja laskeutumissivuja kehitetään jatkuvasti, jotta koneoppiminen toisi enemmän ja laadukkaampia liidejä.
- Liidien arvoon perustuva bidaus mainoshuutokaupassa huomioi etsityn toimitilan neliömäärän, mikä auttaa saamaan keskimäärin arvokkaampia liidejä.
Systemaattisen kehitystyön ansiosta myös hakusanamainonta tuo yhä laadukkaampia liidejä.
Somemainonnan tulee puhutella paikallisia yrityksiä
Technopoliksen somemainonnassa on tärkeää, että mainonta kohdennetaan riittävän tarkasti, ja että mainonnan tekstit on rakennettu puhuttelemaan paikallisia, kaupungissa toimivia yrityksiä.
Mainoksissa kerrotaan, mitä Technopoliksen paikallinen kampus tarjoaa ja miksi yrityksen kannattaa vuokrata sieltä toimistotilansa.
Tämän seurauksena somemainonta resonoi tehokkaasti, se on kustannustehokasta ja brändiin kohdistuva kiinnostus on lähtenyt nousuun.
Yhteistyö kansainvälisessä digimarkkinoinnissa jatkuu täydellä höyryllä ja laajenee uusien keinojen käyttöönotolla.
Kokonaisvaltaisella kehittämisellä yhteisiä onnistumisia
”Kattava digimarkkinoinnin kehittäminen ja yhdessä saavutetut tulokset ovat olleet palkitsevia”, Hopkinsin seniorikonsultti Seppo Puusa kommentoi yhteistyötä. ”Koko funnelin kokonaisvaltainen huomioiminen on purkanut niitä kompetenssisiiloja, joita digimarkkinoinnissa toisinaan näkee.”
Haluaisitko kuulla tarkemmin kansainvälisen digimarkkinoinnin palveluistamme? Ota meihin yhteyttä niin jutellaan lisää!
Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!