Case study
Pelastakaa Lapset ry teki kaikkien aikojen ennätyksen joulukeräyksessä – 2,9 miljoonaa euroa
Jokavuotisessa joulukampanjassa Pelastakaa Lapset ry kerää varoja lasten syrjäytymisen ehkäisyyn Suomessa.
Lahjoituksilla tuetaan vähävaraisten perheiden lapsia opinnoissa ja harrastuksissa sekä tarjotaan mm. tukiperheitä ja keskustelutukea vaikeassa elämäntilanteessa oleville lapsille ja nuorille.
Koronavuoden 2020 vaikutuksia lahjoittamiseen oli vaikea ennakoida. Rohkeus sijoittaa keräyksen mainontaan ja halu kasvattaa annettavan tuen määrää auttoivat lopulta kasvattamaan keräyspottia ennätyslukemiin. Suomalaisten avokätisyys vaikeinakin aikoina oli liikuttava kokemus.
Pienempi budjetti, moninkertainen keräystulos
Kampanja saavutti edellisvuoteen verrattuna 29 % pienemmällä digimarkkinoinnin budjetilla 381 % suuremman keräystuloksen.
Ennätystulos kertoo ihmisten huikean auttamishalun lisäksi oikeista strategisista ratkaisuista ja dataan perustuvista päätöksistä. Digimarkkinoinnin kumppani Hopkins toteutti yhteensä satoja eri mainonnan testejä ja valitsi jatkoon parhaiten toimineet keinot.
Hopkins toteutti kampanjan digimarkkinointia lähestulkoon täysin pro bono -yhteistyönä.
Näin työskentelyä kuvaa Pelastakaa Lapset ry:n Ulla Sarén:
Hopkins vakuutti meidät vankalla markkinoinnin asiantuntemuksellaan. Samuelin, Panun ja muun tiimin dataorientoituneisuus ja kunnianhimoisuus siivittivät joulukeräyksemme ennätystulokseen. Tiimin kanssa työskentely oli ketterää ja mukavaa. Heidän asenteensa oli läpi projektin positiivinen ja ratkaisukeskeinen.
Toteuttajan näkökulma
Digitaalisen mainonnan toteutuksesta vastasi Hopkinsin tuolloin vielä tuore vahvistus, Samuel Aarnio.
Näin Samuel kuvaa projektia:
Otin vastaan kampanjan digitaalisen mainonnan kokonaisuuden toteutuksen innostuneesti, sillä olen aina ollut hyväntekeväisyydessä mukana. Tämä projekti oli siis kunnia toteuttaa. Huomasin, kuinka tehokkaita Hopkinsin menetelmät ovat, miten laadukas sisäinen koulutusohjelma meillä on ja kuinka timanttisia työkavereita täällä on.
Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!
Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!