Case study

Lumo Energian markkinointi skaalautuu vauhdilla – 7907 % enemmän sopimuksia hakusanamainonnalla

Lumo Energia on Suomen suurin yksityinen* sähköyhtiö käyttöpaikkojen perusteella. Se on erikoistunut uusiutuvaan energiaan.

Sähkö on hyödyke, jolla on vaikea erottua kilpailijoista. Taktinen toimivuus on siksi ensiarvoisen tärkeää sen markkinoinnissa.

Lumo Energian haaste oli, että sillä ei ollut tarpeeksi Google-näkyvyyttä – ei maksettua eikä maksutonta.

Tätä haastetta ratkaisemaan pestattiin Hopkins huhtikuussa 2019. Hopkinsin työ alkoi hakukoneoptimoinnilla ja laajeni Google-mainontaan tammikuussa 2020.

Uusilla sivuilla vastattiin laajempaan hakukysyntään

Hopkins toteutti aluksi hakusanatutkimuksen, siihen pohjautuvan sisältösuunnitelman sekä rautalankoja valituista sivuista.

Uusilla sivuilla on voitu vastata laajempaan hakukysyntään, joka liittyy sähkösopimuksen hankintaan.

Uudet sivut ovat auttaneet saamaan erinomaisia tuloksia myös maksetussa hakusanamainonnassa, kun mainosten laskeutumissivut vastaavat hyvin hakijoiden tarvetta.

Kilpaillulla alalla huolellinen hakusanamainonta on kilpailuetu

Hakusanamainonnassa tiukka sivuston rakenteeseen perustuva mainosryhmäjako, huolellinen hakusanatutkimus ja negatiivisten sanojen käyttö ovat tuoneet erinomaisia tuloksia tiukasti kilpaillulla alalla.

Mainosryhmät on jaoteltu laskeutumissivujen mukaan, mikä on tuonut erinomaiset laatupisteet mainoksille. Hyvä vastaavuus mainosten ja “ländäreiden” välillä pitää klikkien hintatason aisoissa ja johtaa kävijöille parempaan kokemukseen.

Hyvin toimivan hakusanamainonnan ohella Google Ads -mainosjärjestelmää on alettu käyttää myös kustannustehokkaaseen display-mainontaan.

Pohjatyö + ketteryys = skaalautuva kasvu

Huolelliset pohjatyöt ja sivuston ketterä laajentaminen ovat mahdollistaneet kovat kasvuluvut.

Yhteistyön alettua maksuton hakukoneliikenne on kasvanut 249 % ja se on tuonut viimeisen klikin konversioita 381 % enemmän ja avustavia konversioita 422 % enemmän (toukokuu 2019 – heinäkuu 2020 vrt. edeltävä ajanjakso). Näissä luvuissa ei ole huomioitu etusivulle tulevaa liikennettä (brändihakuja).

Hakusanamainonta toi 7907 % enemmän sopimuksia helmi-heinäkuussa 2020 verrattuna samaan jaksoon edeltävänä vuonna, kun kulut nousivat vain 2281 %. Samaan aikaan yhdestä asiakkaasta maksettava hinta laski 69,8 %. Luvuissa on huomioitu pelkkä geneerinen haku eli brändisanat on jätetty pois.

Hopkinsin Seppo Puusa kommentoi menestystekijöitä näin:

Äärimmäisen kilpaillulla alalla huolellinen pohjatyö on kaiken perusta. Meidän täytyy tarjota hakijoille juuri sitä, mitä he etsivät. Lumon ketteryys ja nopeus toteuttaa tarvittavia muutoksia ovat olleet ratkaisevia markkinoinnin menestykselle.

Lumo Energian toimitusjohtaja Otto Savasti kommentoi yhteistyötä näin:

Me Lumolla olemme olleet erittäin tyytyväisiä siihen, että olemme valinneet Hopkinsin yhteistyökumppaniksemme. Yhteistyö on ollut helppoa ja todella innostavaa. Tiimimme on oppinut matkan varrella paljon, ja tulokset puhuvat puolestaan.

*) Yksityinen sähköyhtiö tarkoittaa käytännössä yhtiötä, joka ei ole kuntien omistama.

Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!