Case study
Kyrö Distillery Company valloittaa maailmaa
Vauhdikkaasti kasvava Kyrö Distillery Company ja Hopkins ovat tehneet yhteistyötä loppuvuodesta 2020 lähtien.
Yhteistyö sisältää digimarkkinoinnin kokonaisvaltaisen kehittämisen Suomessa ja ulkomailla. Digimarkkinoinnin strategian lisäksi siihen kuuluu hakukonenäkyvyyden, maksetun mainonnan ja analytiikan kehittämistä.
Yhteistyön alkaessa Kyrön verkkosivusto ja verkkokauppa olivat juuri uudistuneet taktisemman myynnin mahdollistamiseksi. Siispä yrityksen toiveena yhteistyölle Hopkinsin kanssa oli selkeä, helposti skaalautuva digimainonnan kokonaisuus, jolla päästään mitattaviin tuloksiin sekä myynnin että bränditunnettuuden näkökulmasta.
Kokonaisuuden suunnittelussa oli alusta asti tärkeää ottaa huomioon Kyrön haasteet, joista merkittävimpinä Suomen tiukka alkoholilainsäädäntö ja brändin tuntemattomuus ulkomailla.
Isostakyröstä maailmalle
Suomessa Kyrö on jo kerryttänyt tunnettuutta, joten kotimaan markkinalla tavoitteena on tämän pääoman hyödyntäminen myynnin kasvattamisessa.
Ulkomailla pääfokus on bränditunnettuuden kasvattaminen. Kyrö vie tuotteitaan runsaasti ulkomaille ja aktiivisia markkinointitoimenpiteitä tehdään Suomen lisäksi muutamalla muulla markkinalla.
Eri markkinoiden eroavaisuudet ovat tuoneet asiakaspolut tärkeäksi osaksi Kyrön ja Hopkinsin arkea ja olemmekin yhdessä työstäneet kokonaisvaltaisesti asiakkaan matkaa kohti ostosta. Mainonnan kokonaisuus ja tuote- sekä tarinavetoisuuden hyödyntäminen markkinasta riippuen auttavat kohti tuloksia.
Asiakaspolkujen tarkempi tarkastelu auttaa myös kokoamaan kansainväliseen mainonnan tekemiseen selkeän, toimivan pohjamallin, jota voi monistaa yrityksen kasvaessa myös uusille markkinoille.
Smartly.io helpottaa maailman valloittamista
Yksi Kyrön suurimmista valteista bränditunnettuuden kasvattamisessa on yrityksen tarina ja tunnistettavissa oleva ääni. Yrityksen tuotteet ja mainonnan henkilöityminen oikeisiin kyröläisiin ovat toimineet erinomaisesti eri maissa ja mainonnan kanavissa. Hyvä esimerkki tästä ovat vuoden 2021 klikatuimmat Facebook-mainokset: kolme viidestä klikatuimmasta mainoksesta liittyy kyröläisiin. Kyrölle tärkeä omana itsenään esiintyminen, rehellinen hifistely ja laadukkaiden alkoholijuomien demokratisoiminen rennolla, lähestyttävällä markkinoinnilla ovat selkeitä erottautumistekijöitä.
Hopkinsin kautta käyttöön otettu Smartly.io-alusta tuo Kyrön tarinan ja asenteen tehokkaasti somemainontaan. Tuotefiidi ja Smartlyn kuva- ja videopohjat automatisoivat arjen rutiineja ja välittävät brändi-ilmettä tehokkaasti eri somekanaviin.
Fiidimainonta ja minimalistisen tyylikkäät kuva- ja videopohjat auttavat myös maailman valloituksessa, sillä niiden avulla mainosten lokalisointi on hyvin helppoa. Smartlyn avulla Kyrön tunnistettava look on ihastuttanut Facebookissa, Instagramissa ja Pinterestissä. Samoja kuvapohjia voidaan hyödyntää eri somekanavissa, sillä Smartlyn kuva- ja videopohjaeditorissa pohja muuttuu kunkin kanavan vaatimaan kokoon helposti. Brändinmukaisten ja helposti muokattavien kuvapohjien ja selkeän visuaalisen ilmeen käyttö auttaa Kyrön brändimielikuvan vahvistamisessa.
Kyrö unelmoi ja uskaltaa – ja kasvaa
Kyrön ja Hopkinsin yhteistyötä on leimannut molempien osapuolten into tehostaa asioita ja saada tuloksia yksinkertaisilla ratkaisuilla. Kyrö haluaa hyödyntää kuluttaja- ja markkinadataa mahdollisimman laajasti ja räätälöidä kunkin markkinan markkinointitoimenpiteet paikalliselle kuluttajalle mahdollisimman hyvin sopiviksi.
Datavetoinen asenne varmistaa sen, että relevantit sisällöt löytävät relevantit yleisöt. Esimerkiksi Facebookissa tavoitettujen käyttäjien määrä kaikki markkinat huomioiden kasvoi vuoden 2021 aikana 25 % edellisvuoteen nähden. Klikkien määrässä kasvua oli huimat 170 % ja verkkokauppamyynnin määrä nousi kaikissa markkinoissa yhteensä keskimäärin 45 %.
Myös panostukset hakukoneystävälliseen sisältöön kannattivat: orgaanisten Google-klikkien määrä sellaisilla hakusanoilla, jotka eivät sisällä Kyrön brändisanoja, oli vuodenvaihteen 2021-2022 tienoilla 872 % korkeampi kuin vastaavalla ajanjaksolla vuotta aiemmin.
Meille oli tärkeää löytää kumppani, jonka kanssa voimme myös koheltaa avoimesti ja rohkeasti testailla ja välillä kyseenalaistaakin normeja myös digimarkkinoinnin saralla. Hopkinsin kanssa kommunikaatio on toiminut alusta asti jouhevasti ja olemme tiiminä oppineet valtavan paljon uutta – ajaen samalla konkreettisia tuloksia kaikissa kanavissa. Molemminpuolinen uskallus ja halu jatkuvaan kehittymiseen ovat yhteistyömme avain.
Sanna Dooley, Chief Commercial, Kyrö Distillery Company
Yhteistyö Kyrön kanssa on ollut alusta alkaen juuri sellainen kumppanuus, jota toivoa voi. Molemminpuolinen kasvun nälkä, rohkeus niin kokeilla asioita kuin myös todeta, että jostain on syytä luopua yhdistettynä avoimeen keskusteluyhteyteen ovat toimivan yhteistyön kulmakiviä.
Heini Thodén, Digital Strategist & Client Lead, Hopkins
Kyrö Distillery Company on erinomainen esimerkki systemaattisen datavetoisen bränditekemisen voimasta ja pienen suomalaisen brändin viemisestä ulkomaille. Hopkinsin digimarkkinointiasiantuntijat auttavat mielellään sinunkin yrityksesi verkkokaupan uuteen kasvuun. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!
Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!