Case study

BURGER KING® Suomen uusi Kingiklubi-kanta-asiakasohjelma siivitti asiakasmäärän kasvuun

Mobiilipuhelin kädessä Burger King -ravintolassa

Tulokset lyhyesti

+78 %

Markkinointiluvallisten asiakkaiden määrä.

+14 %

Aktiivisten ostaneiden asiakkaiden määrä.

Tietoa yrityksestä

Burger King Suomi on osa Restel-konsernia, joka kuuluu Suomen ravintola-alan johtaviin toimijoihin. Restel on operoinut Burger King -ravintoloita Suomessa vuodesta 2013 alkaen, ja ketjulla on tällä hetkellä yli 60 ravintolaa eri puolilla maata. Burger King tunnetaan liekillä grillatuista hampurilaisistaan sekä monipuolisesta muusta pikaruokatarjonnastaan.

Restel aloitti keväällä 2022 yhteistyön Hopkinsin kanssa parantaakseen Burger Kingin sähköpostiautomaatiota ja kampanjaviestintää. Keskustelut laajentuivat nopeasti yksittäisistä automaatioista kokonaisvaltaiseen kanta-asiakasohjelman kehittämiseen, sillä oli selvää, että Burger Kingin asiakasrekisterissä oli valtavasti hyödyntämätöntä potentiaalia.

Kanta-asiakasohjelmalla enemmän lisäarvoa asiakkaille ja liiketoimintahyötyä Restelille

Jotta asiakasrekisterin tarjoamat liiketoiminnalliset mahdollisuudet voitiin maksimoida, Hopkins ehdotti Restelille etuohjelman uudelleenkonseptointia ja asiakkaan polkujen selkeyttämistä.

Burger Kingin mobiilisovellus tarjosi jo ennestään etuja rekisteröityneille asiakkaille, mutta nyt tavoitteeksi asetettiin rakentaa sovelluksesta täysiverinen kanta-asiakasohjelma, joka palvelisi paremmin sekä asiakkaita, että liiketoimintaa.

Kingiklubi rakentui yhteistyön tuloksena 

Projektissa uudistettiin Burger Kingin mobiilisovellus ja suunniteltiin asiakaspolut asiakaslähtöisiksi ja liiketoimintaa tukeviksi. Samalla kanta-asiakasohjelma sai uuden visuaalisen ilmeen ja selkeämmän etulogiikan.

Kingiklubin kehitys tehtiin tiiviissä yhteistyössä Restelin, teknologiatoimisto Codematen ja suunnittelutoimisto Barabran kanssa.

Hopkins keskittyi asiakaslähtöiseen käyttäjäpolkujen suunnitteluun ja kaupallistamiseen, Barabra vastasi visuaalisesta ilmeestä ja tone-of-voicen luomisesta, ja Codemate toteutti teknisen kehityksen.

Projektin onnistumisen kannalta kriittiset vaiheet 

”Hopkinsin ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettu Kingiklubi on esimerkki siitä, mitä voi saavuttaa kun asiakaskokemus ja teknologia yhdistetään saumattomasti. Yhteistyömme on tuottanut houkuttelevan kanta-asiakasohjelman, joka yhdistää asiakaslähtöisyyden ja kaupallisen potentiaalin tavalla, joka näkyy sekä asiakastyytyväisyyden että tulosten kasvuna.”

Ville-Eemeli Junnola
Markkinointijohtaja
Burger King Suomi

Kanta-asiakasohjelma ei ole kertaprojekti, vaan jatkuvaa kehittämistä

Kehitysprosessissa työ jaettiin ensin useiden viikkojen mittaisiin sprintteihin, jotka tiivistyivät lopussa päivittäiseen työskentelyyn, jotta päästiin nopeasti tuotantoon.

Kehitysprojektin ensimmäinen vaihe valmistui lokakuussa 2024, luoden vahvan perustan ohjelman jatkuvalle kehittämiselle. Tulevana vuonna Kingiklubin kehitys kohdistuu entistä tarkemmin personoituun asiakaskokemukseen ja monikanavaisuuden hyödyntämiseen.

”Projektin mittakaava on suuri ja siinä on mukana useita tiimejä ja kumppaneita, mikä on tarjonnut mahdollisuuden työskennellä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi eri näkökulmista”, Hopkinsin Senior Consultant Elisa Kesälahti kuvailee yhteistyötä.

”Itselleni projektin palkitsevin ja innostavin osuus on ollut mahdollisuus hyödyntää omaa osaamistani laaja-alaisesti, tuottaen asiakkaalle merkittävää lisäarvoa, joka näkyy suoraan liiketoiminnassa”, Elisa täydentää.

”Restelillä on huipputiimi, ja heidän kanssaan kommunikointi on ollut alusta asti rentoa ja rehtiä, mikä on tehnyt yhteistyöstä ketterää ja sujuvaa.”

Elisa Kesälahti
Senior Consultant
Hopkins

Tulos: parempi sitoutuminen ja kasvua kanta-asiakkaiden määrässä

Kingiklubin kehittämisen liiketoiminnalliset tavoitteet ovat asiakastyytyväisyyden lisääminen, asiakaspidon parantaminen ja markkinointiluvallisten asiakkaiden määrän kasvattaminen. Yhdessä nämä kaikki ruokkivat asiakkuuden arvon kokonaisvaltaista kasvua.

Kuukausi Kingiklubin lanseerauksen jälkeen markkinointiluvan antaneiden asiakkaiden määrä kasvoi 78 % ja ostoksen tehneiden kanta-asiakkaiden määrä kasvoi 14 %.

Vaikka matka on vasta alussa, osoittavat saavutetut tulokset jo nyt, että sovelluksen ja kanta-asiakasohjelman uudistukset ovat lisänneet sitoutumista ja liiketoimintahyötyjä merkittävästi.


Kiinnostaako kanta-asiakasohjelman rakentaminen tai kehittäminen? Nakkaa viestiä niin jutellaan lisää!

Tiimi referenssin takana

Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!