Case study
Bo LKV vauhditti kasvua automatisoimalla Facebook- ja Instagram-mainontaa
Bo LKV on yksi Suomen nopeimmin kasvavista kiinteistönvälitysketjuista. Saavuttaakseen tavoitteensa se alkoi automatisoida Facebook- ja Instagram-mainontaa yhdessä Hopkinsin kanssa tammikuussa 2019.
Automatisoinnin ansiosta Bo LKV sai verkkosivuston lomakkeilla 52 % edellisvuotta enemmän liidejä vuoden 2020 ensimmäisellä kvartaalilla.
Sisältöjen mainonnan CPM-hinta laski 41 % ja klikkihinta 88 % samalla, kun Bo LKV tavoitti 30 % enemmän kuluttajia.
Kovat kasvutavoitteet vaativat tehostamista
Vaikka vuonna 2015 perustettu Bo LKV on löytänyt paikkansa alalla ja kasvanut vauhdikkaasti, kilpailu kiinteistönvälityksessä on ankaraa.
Bo LKV:n täytyi tehostaa digitaalista markkinointia tukeakseen kunnianhimoisia kasvutavoitteita.
Automatisointi skaalasi sisältöjen levityksen
Tammikuussa 2019 Bo LKV ryhtyi rakentamaan digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta yhdessä Hopkinsin kanssa.
Facebook- ja Instagram-mainonnassa alettiin käyttää Smartly.ion Automated Post Boosting -kampanjoita, jotka nostavat automaattisesti mainontaan Facebook- tai Instagram-sivulla julkaistuja postauksia.
Niiden avulla sisällöt jokaiselta 10 Facebook-sivulta tavoittavat kiinteistönvälitysmarkkinassa aktiiviset kuluttajat kaikkien aluetoimistojen toiminta-alueelta.
Enemmän liidejä paikallisesti puhuttelevalla mainonnalla – skaalautuvasti ilman ylimääräistä työtä
Taktista liidien keruuta varten otettiin käyttöön Smartlyn avulla rakennetut Automated Ads -kampanjat.
10 kaupungin paikallinen mainonta saatiin näin yhden kampanjan alle. Näin mainokset ovat aina paikallisten aluetoimistojen nimissä ja ne kohdennettu oikeille alueille ilman vaivalloista manuaalista työtä.
Näin kampanjadata saatiin kertymään yhteen Facebook-kampanjaan ja algoritmit parempaan käyttöön verrattuna vaihtoehtoon, jossa alueellinen mainonta olisi hajautettu eri kampanjoihin.
Samalla tehostettiin kehitystyötä, kun erillisiä paikalliskampanjoita ei tarvitse optimoida ja kehittää yksi kerrallaan.
Tulokset
Sisältöjen mainonnan automatisointi ja yhtenäistäminen 10 paikallismarkkinalle mahdollisti Facebook-mainonnan CPM-hinnan laskun 41 % ja klikkihinnan laskun 88 % vuoden 2020 ensimmäisellä kvartaalilla edellisvuoteen verrattuna.
Kokonaisvaltainen lähestymistapa somemainontaan – niin sisältöjen levitykseen kuin taktiseen liidinkeruuseen – auttoi Bo LKV:ta kasvattamaan verkkosivuston tuottamien arviokäyntipyyntöjen määrää 52 % edellisvuoteen verrattuna.
Bo Family Group Oyn toimitusjohtaja Tuomo Räsänen kuvaa yhteistyötä näin:
Systemaattisuus ja pragmaattinen tuloshakuisuus kuvaavat sanoina hyvin yhteistyötämme Hopkinsin kanssa.
Jatkuva mittaaminen, analyysi ja niitä seuraavat toimenpide-ehdotukset ovat tuottaneet meille merkittävää liiketoimintahyötyä viimeisen vuoden aikana.
Avoin ja positiivisella tavalla kriittinen dialogi antaa hyvät edellytykset yhteistyölle ja tekemiselle heidän kanssaan.
Haluatko saada markkinoinnin tuottamaan kasvua? Ota yhteyttä!
Kiinnostuitko, mitä voisimme saada aikaan teille?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!