Arttu Raittila
Senior Consultant
Senior Consultant
Minusta
Arttu on kokenut digimarkkinoinnin monitaituri, joka konsultoi erityisesti hakukoneoptimoinnin parhaista käytänteistä sekä digimainonnan kehittämisestä. Arttu kouluttanut satoja suomalaisia tekemään parempaa, analytiikkaan perustuvaa digimarkkinointia.
Mitä on AI-optimointi?
AI-optimointi kasvattaa todennäköisyyttä, että tekoäly mainitsee vastauksissaan brändisi, tuotteesi, palvelusi tai organisaatiosi näkökulman.
B2B-mainonnan 95-5-sääntö
B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
3. osapuolen evästeiden hidas kuolema
Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.
10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnilla
Kysynnän luominen (demand creation) on markkinointia ihmisille, jotka eivät ole valmiiksi ostoaikeissa. Se voi olla brändi- tai taktista markkinointia. Tämä artikkeli esittelee 10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnin avulla.
Sima + some + rema: tunnettuutta ja myyntiä keinojen yhteispelillä
Sisältömarkkinointi, somemainonta ja remarketing floppaavat helposti yksinään, ilman toistensa tukea. Yhdessä niistä voi kuitenkin rakentaa tehokkaan markkinointikoneen.
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Demand generation vs. lead generation B2B-markkinoinnissa
Pelkkä liidigenerointi on yleensä heikkotehoista, mutta lead generation ja demand generation voivat toimia hyvin yhdessä ja toisiaan tukien.
Sisältömarkkinoinnin elinkaariarvo ja sen maksimointi
Jokaisella julkaistulla sisällöllä on elinikä, jonka aikana se tuo hyötyä. Tämä artikkeli kertoo, miten voit maksimoida sisältömarkkinoinnin elinkaariarvoa.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Mitä toimitusjohtajan ja hallituksen pitää ymmärtää digimarkkinoinnista?
Tietyt nyrkkisäännöt auttavat tekemään laadukkaampia digimarkkinointiin liittyviä päätöksiä.
Voimien keskittäminen kansainvälisessä digimarkkinoinnissa
Kansainvälistyminen vaatii normaalisti investointia myös digimarkkinointiin. Se onnistuu kuitenkin hyvin erilaisilla budjeteilla, kun rahan käyttää viisaasti.
Digimarkkinoinnin LOVE-malli
LOVE-malli auttaa rakentamaan onnistuneen digimarkkinoinnin kokonaisuuden.
5 ohjenuoraa digimarkkinoinnin budjetointiin
Digimarkkinoinnin budjetointi ei ole helppoa. Nämä 5 vinkkiä auttavat saamaan läpi budjetin, joka luo kasvua liiketoiminnalle.
Mitä tehdä, jos digimainonnan tulokset heikentyvät?
Tämä artikkeli esittelee seitsemän syytä heikentyneille mainonnan tuloksille ja ehdotuksia, miten voit tarkastella ja parantaa tilannetta.
Taantumassa markkinointi vasta kannattaakin
Tutkimusten mukaan markkinointi taantuman aikana kasvattaa myyntiä, markkinaosuutta ja voittoja. Tämä vaikutus jatkuu vielä taantuman päättymisen jälkeenkin.
3 sisältötasoa digimarkkinoinnissa ja miten rakennat niille voittavan strategian
Levitettävät sisällöt ovat tärkein onnistumiseen vaikuttava tekijä digimarkkinoinnissa. Moni levittää kuitenkin liian kapeaa sisältöpalettia, jolloin markkinointi toimii heikosti. Voittavaan digimarkkinoinnin strategiaan tarvitset 3 sisältötasoa, jotka esittelemme tässä artikkelissa.
Sivustouudistus voi romuttaa hakukonenäkyvyytesi
Suurin riski sivustosi saavuttamalle maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle on sivustouudistus. Artikkelin luettuasi tiedät, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos et halua vahingoittaa liiketoimintaasi. Eräs suomalainen verkkokauppa menetti miljoonaluokassa liikevaihtoa uudistuksessa tehtyjen virheiden […]
Mittausharha voi pilata markkinointisi
Markkinoinnin johtaminen tiedolla voi johtaa markkinointisi suoraan päin seinää. Jos luet digianalytiiikan tietoja väärin, teet todennäköisesti myös markkinointia väärin.
15 tapaa kohdentaa Facebook-mainontaa
Facebook-mainonnassa saat tuloksia nopeammin ja säästät rahaa, kun teet oikeita valintoja näistä 15 kohdennustavasta.
Onko Google Analytics laiton? – 3 vaihtoehtoista tapaa reagoida viranomaislinjauksiin
3 vaihtoehtoista toimintalinjaa, joista Google Analyticsia käyttävä organisaatio voi valita oman riskinsietokykynsä ja yksityisyyspolitiikkansa mukaisen.
Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin teho-opas
Tämä opas sisältää yli 70 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin.
Mitä on server-side tagging?
Server-side tagging on uusi teknologia, joka nopeuttaa sivustoa ja tuo pidemmän keskimääräisen eliniän 1. osapuolen evästeille.
Google Ad Grants: järjestöille 10 000 $/kk hakusanamainontaan
Google Ad Grants -ohjelma tarjoaa yleishyödyllisille yhdistyksille ilmaista hakusanamainontaa 10 000 dollarilla kuukaudessa.
7 tapaa tavoittaa niche-yleisö B2B-digimainonnassa
Vaikeasti tavoiteltavat, pienet niche-yleisöt ovat yleinen haaste B2B-yritysten digimarkkinoinnissa. Tässä 7 tapaa saada kiinni hankalatkin B2B-yleisöt.
Kasvuyritysten top-10:een omia lääkkeitä syömällä
Hopkins on sijoittunut sijalle 10 Deloitten Technology Fast 50 -listalla. Sijoitus irtosi 1464 % kasvulla neljän vuoden aikana. Viime vuonna sijoitus oli 20 tällä nopeimmin kasvaneiden teknologiayritysten listalla. Tämä kasvutarina […]
Samuel Aarnio: “Tämän takia siirryin myynnistä markkinointiin”
Hopkinsin uusin mainonta- ja analytiikkaosaaja on Samuel Aarnio. Tutustu Samueliin tämän haastattelun kautta.
Näin Hopkins selvisi koronakriisistä
Kevättalvella 2020 alkanut koronakriisi koetteli voimakkaasti markkinointialaa ja sen mukana Hopkinsia. Tämä artikkeli kertoo, miten yksi digimarkkinointialan yritys luovi tietään kriisin läpi.
Mitä on viestinnällinen hakukoneoptimointi?
Viestinnällinen hakukoneoptimointi säästää käyttäjien hermoja ja asiakaspalvelun kustannuksia, kun vastaukset kysymyksiin löytyvät helposti Googlella. Se parantaa myös sivuston oman hakutoiminnon tuloksia.
Taksonomiat hakukoneoptimoinnissa
Taksonomiat ovat tehokas väline suurten sivustojen hakukoneoptimoinnissa. Ne ovat sivujen luokittelun tapoja, jotka voivat olla merkitykseltään tarkempia kuin tuoteryhmät, kategoriat tai tagit.
Mainonnan automatisointi säästää rahaa ja parantaa tuloksia
Digimainonta kannattaa usein käynnistää automaattisesti, kun samoja asioita mainostetaan tiheään tahtiin, mutta niiden yksityiskohdat, kuten hinta, ajankohta tai paikka vaihtuvat.
Hopkins ja Videolle tarjoavat Suomen tuloksellisinta YouTube-mainontaa
Hopkins ja videotoimisto Videolle ovat aloittaneet yhteistyön. Tavoitteena on auttaa yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa Suomen tuloksellisimmalla YouTube-mainonnalla.
YouTube for Action -mainonta tuo mitattavia tuloksia
YouTube for Action on uusi YouTube-mainonnan muoto, joka tuo suoraan mitattavia tuloksia, kuten myyntiä tai liidejä.
Google Shopping pähkinänkuoressa
Mikä on Google Shopping? Google Shopping tarkoittaa Googlen hakutuloksissa näkyviä tuotemainoksia. Shopping-mainoksessa näkyy tuotteen kuva, hinta ja mahdollisesti muita tietoja, kuten arvostelujen keskiarvo (“tähtiluokitus”) tai alennusprosentti, kun perinteisissä hakusanamainoksissa on […]
Älä pilaa Google Analytics -dataasi väärillä utm-parametreilla
Google Analytics ei oletuksena erota maksettua mainontaa samojen sivustojen maksuttomasta liikenteestä eikä se tunnista sovelluksia, joista kävijät tulevat.
Google Ads -mainonta ja ammattilaisten salaisuudet: 11 tapaa päihittää kilpailijat
Google Ads -mainonta on tehokas tapa lisätä myyntiä – kunhan tunnet kaikki kikat. Mainosjärjestelmä sisältää useita vähän tunnettuja mahdollisuuksia, joiden avulla viet voiton kilpailijoistasi. Kokeile seuraavia ideoita ja vie mainostilisi […]
Tervetuloa Julius Jansson!
Julius Jansson liittyi Hopkinsin tiimiin. Julius tuo meille lisää osaamista erityisesti somemainonnan osalta.
Tervetuloa Seppo Puusa!
Hopkinsin tiimiä vahvistaa uusi seniorikonsultti, Seppo Puusa. Sepolla on 12 vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista.