Web-analytiikan 5 perusasiaa – huolehdi näistä kilpailijoitasi paremmin!

Ostetun ja omistetun median optimointi edellyttää aina sitä, että mittaamisen perusta on kunnossa. Jos mittaat sivuston käyttöä ja sen tuomaa myyntiä väärin, ei mainonnan optimointi voi onnistua.

Mittaaminen taas onnistuu 99 tapauksessa sadasta maksuttoman Google Analyticsin avulla. Kunhan GA on asennettu oikein ja mittaa oikeita asioita niin tarkkaan kuin mahdollista.

Webanalytiikan 5 välttämätöntä perusasiaa

Kun huolehdit näistä viidestä perusasiasta, on analytiikka-asennuksesi jo varsin hyvässä kunnossa:

Ovatko nämä webanalytiikan perusasiat kunnossa sinun sivustollasi? Vai oletko tyytynyt viiden minuutin analytiikka-asennukseen?

Mitä hyötyä oikein toimivasta analytiikka-asennuksesta on?

Analytiikka on tärkeää, kaikki tietävät sen. Mutta miten edellä mainitut viisi asiaa konkreettisesti vaikuttavat markkinoinnin ja mainonnan tehostamiseen?

Kyse on siis paljon muustakin kuin pelkästä menneisyyden raportoinnista. Mainonnan optimointi ja myynnin lisääminen onnistuvat vain, kun mainonnan suunnittelijan käytettävissä on parasta mahdollista analytiikkadataa. Muuten kyse on arpapelistä.

Garbage in, garbage out

Jos analytiikkasi ei ole parhaassa mahdollisessa kunnossa, markkinoinnin ja mainonnan johtaminen datalla on mahdotonta. Siksi webanalytiikan laatu on kriittisen tärkeä tekijä yrityksesi markkinoinnin onnistumisen kannalta.

Jos analytiikkadata ei ole kunnossa, konversio-optimointi ja mainonnan optimointi kohtaavat saman ongelman:

Garbage in, garbage out.

Paraskaan mediasuunnittelija, AdWords-konsultti tai koneoppimiseen perustuva algoritmi ei kykene optimoimaan kampanjaasi, jos optimointi perustuu virheelliseen dataan. Pidä siksi huolta analytiikastasi.

Loppujen lopuksi kyse on varsin yksinkertaisista asioista, joilla voi olla hyvin suuri vaikutus mainontasi tuottoon. Todennäköisesti et tarvitse uusia järjestelmiä, sinun on vain otettava hyöty irti Google Analyticsista korjaamalla sen asennus.

Artikkelit samasta aiheesta

Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia

Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!