Taantumassa markkinointi vasta kannattaakin

Tutkimusten perusteella markkinointi on kannattavinta taantuman aikana:

Markkinointi taantumassa on kuin osakkeiden ostamista, kun niiden kurssi on alimmillaan. Se on investointi silloin, kun mainonta on halpaa ja kilpailijat säästävät itseään kilpaa hengiltä.

Tämä artikkeli perustelee tutkimustietoon nojaten, miksi taantuma on kaikista kannattavin aika panostaa markkinointiin.

Kasvata myyntiä panostamalla mainontaan taantuman aikana

Säilytä mainosbudjettisi vähintään entisellä tasolla, jos haluat kasvattaa myyntiä sekä taantuman aikana että sen jälkeen. Kasvata budjettia, jos haluat myynnin kasvavan voimakkaasti taantuman päättymisen jälkeen.

Useiden, aiempia taantumia koskevien tutkimusten mukaan

Pari uudempaa tutkimusta kertoo havaintoja vuosien 2008-2009 talouskriisistä:

Kasvata markkinaosuutta, kun se on halpaa

Tutkimusten perusteella markkinaosuuden kasvattaminen on helpointa taantumassa:

Käytä taantuma hyväksesi, kun haluat kurvata kilpailijoiden ohi tai pönkittää johtoasemaa entisestään. Mainonta on silloin halpaa ja kilpailijat panevat heikommin kampoihin.

Kasvata voittoja pitkälle tulevaisuuteen

Taantuman aikana voitot ovat yleensä matalampia kuin hyvinä aikoina. Mainonta kuitenkin vaikuttaa niihin positiivisesti, ja tämä vaikutus jatkuu vielä sen jälkeen, kun itse taantuma on jo päättynyt:

Älä säästä markkinoinnista siinä uskossa, että se kasvattaa voittoja taantuman aikana. Näin ei tutkimusten perusteella todennäköisesti käy.

Mutta panostamalla mainontaan voit kasvattaa voittoja – ja vaikutus jatkuu todennäköisesti myös taantuman jälkeisenä aikana.

Lähteitä ja luettavaa:

Tarvitsetko apua digimarkkinoinnin suunnittelussa tai toimenpiteiden toteuttamisessa? Autamme mielellämme. Voit jättää meille yhteydenottopyynnön tai lukea lisää Hopkinsin markkinoinnin palveluista verkkokaupoille sekä myyntiliidejä kerääville yrityksille.

Artikkelit samasta aiheesta

B2B-mainonnan 95-5-sääntö

B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.

3. osapuolen evästeiden hidas kuolema

Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!