Sisältömarkkinointi toimii vielä paremmin, kun mainostat sisältöjäsi
”Hyvä sisältö löydetään kyllä.”
”Sisältömarkkinoijan ei tarvitse käyttää euroja mainostamiseen.”
Kaksi osatotuutta, joiden varaan sinun ei kannata laskea.
Myös sisältömarkkinointi tarvitsee mainontaa tuekseen.
Loistava sisältö löydetään – mutta liian hitaasti
Maailma on täynnä hyvää sisältöä, jota kukaan ei lue.
Siksi rima on nostettava korkeammalle: tarvitset ainutlaatuista, loistavaa ja kiinnostavaa sisältöä, joka herättää lukijan mielessä ajatuksia.
Mutta sekään ei vielä takaa, että sisältösi löydetään.
Jos otit hakukoneoptimoinnin huomioon, loistava sisältö todennäköisesti nousee aikanaan hakutulosten kärkeen. Mutta siihen saattaa kulua kuukausia.
Onko sinulla varaa odottaa kuukausia?
Lukijoiden odottaminen syö motivaatiota ja saa monen yritysblogin kuolemaan aivan liian nopeasti.
Sosiaalisen median orgaaninen näkyvyys heikkenee koko ajan
Sosiaalinen media on loistava kanava rakentaa blogille yleisöä.
B2B-yrityksille kaksi kanavaa käy muiden ylitse:
- LinkedIn.
Facebookissa tavoitat miljoonia suomalaisia, LinkedInissä satojatuhansia ammattilaisia.
Kumpikin kanava sopii erinomaisesti uusien yleisöjen tavoittamiseen.
Valitettavasti Facebookin ja LinkedInin orgaaninen (maksuton) näkyvyys heikkenee koko ajan. Harva yritys saa päivityksilleen minkäänlaista maksutonta näkyvyyttä – vaikka viestejä tuupattaisiin verkkoon joka päivä tai tunti.
Mitä siis on tehtävä? Eikö some enää toimi sisältöjen jakeluun?
Mainoseurot tuovat näkyvyyttä somessa
Kyllä some toimii edelleen mainiosti. Ansaitusta näkyvyydestä on kuitenkin siirryttävä ”pay to play” -maailmaan.
Siksi me mainostamme useimpia blogipostauksiamme.
Facebook, Google Display Network, LinkedIn ja AdWords-mainonta tuovat nopeasti uusia lukijoita blogiin.
Mainontaan kuluu euroja, joskus runsaastikin.
Mutta sama koskee myös blogin kirjoittamista: hyvän blogipostauksen kirjoittamiseen menee tunteja, joskus päivä tai pari.
Siihen verrattuna blogipostauksen mainostaminen on pieni investointi.
Julkaisemisen arvoinen sisältö on mainostamisen arvoista
Suosittelemme samaa myös sinulle.
Jos julkaiset blogia tai teet muuta sisältömarkkinointia, pidä huolta sisällön jakelusta.
Investoi jakeluun saman verran kuin mitä investoit sisällön tuottamiseen – silloin saat sisällöstä kaiken irti!
Haluatko lisää ideoita sisällön markkinointiin? Ota yhteyttä meihin!
Artikkelit samasta aiheesta
B2B-mainonnan 95-5-sääntö
B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
3. osapuolen evästeiden hidas kuolema
Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.
10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnilla
Kysynnän luominen (demand creation) on markkinointia ihmisille, jotka eivät ole valmiiksi ostoaikeissa. Se voi olla brändi- tai taktista markkinointia. Tämä artikkeli esittelee 10 tapaa luoda kysyntää digimarkkinoinnin avulla.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!