Miten markkinoinnin automaatio, mainonta ja analytiikka pelaavat yhteen?

Et saa markkinoinnin automaatiosta täysiä tehoja irti, jos pyörität sitä erillään muista digimarkkinoinnin keinoista. Miten voit yhdistää mainonnan, verkkoanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin mukaan parhaiden tulosten aikaansaamiseksi?

Inbound-markkinointi tarvitsee sekä hakukoneoptimointia että mainontaa

Markkinoinnin automaatio on vain osa inbound-markkinointia ja käynnistyy, kun verkkosivuillasi kävijä antaa yhteystietonsa. Sitä ennen sinun täytyy houkutella uudet kävijät paikalle kiinnostavalla sisällöllä. Miten teet sen tehokkaasti?

Hakukoneoptimoinnin avulla suunnittelet laadukasta sisältöä, joka vastaa hakukoneissa tehtäviin hakuihin. Näin saat näkyvän paikan hakukoneiden orgaanisissa hakutuloksissa. Tulokset ovat pitkäkestoisia ja liikenne on alkuinvestoinnin jälkeen käytännössä ilmaista. Mutta koska relevantin sisällön tuottaminen voi viedä aikaa ja hakukoneoptimoinnin tulokset eivät näy välittömästi…

Digimainonta auttaa tuomaan uusia kävijöitä sivustollesi nopeasti. Hakusanamainonta, some-mainonta ja display-mainonta kuuluvat tähän keinovalikoimaan – liiketoiminnastasi riippuu, minkälainen kombo toimii parhaiten.

Kerää lisää liidejä markkinoinnin automaatioon remarketingilla

Sait houkuteltua uuden kävijän verkkosivuillesi, mutta tämä ei lähettänyt soittopyyntöä, ladannut sisältöä tai liittynyt sähköpostilistalle… ja markkinoinnin automaation hoitomallit eivät pääse vauhtiin ilman yhteystietoja. Miten saat kävijän tavoitettua uudestaan?

Mainonta tukee jatkomyynnin onnistumista

Jatkomyyntivaiheessa markkinoinnin automaatio on tehokas myyntikone. Tunnet asiakkaasi, automaatioviestit voidaan kohdistaa tarkasti heidän kiinnostuksensa mukaan ja viestintä tuntuu henkilökohtaiselta ja relevantilta. Jatkomyynti on kuitenkin liian tärkeä ja tuottoisa vaihe vain yhden markkinointikanavan hoidettavaksi. Miten voit entisestään tukea jatkomyynnin onnistumista?

Analytiikka ja markkinoinnin automaatio kulkevat käsi kädessä

Mikä tahansa on markkinoinnin automaation käyttötapauksesi, älä unohda analytiikkaa.

Yhteenvetona: hakukoneoptimointi ja mainonta hankkivat yleisöä verkkosivustollesi, jonka jälkeen markkinoinnin automaatio hoitaa tunnistettuja liidejä eteenpäin. Remarketing pitää sinut asiakkaan mielessä ja tukee erinomaisesti markkinoinnin automaatiota. Analytiikka kertoo, miten kokonaisuus toimii ja auttaa löytämään parannuskohteet.

Kiinnostuitko digimarkkinoinnin keinojen yhdistämisestä? Ota yhteyttä!

Artikkelit samasta aiheesta

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!