Lumo Energia valitsi Hopkinsin – yhteinen arvomaailma ratkaisi pelin

Pekka Räsänen, Samuli Melanko ja Aki Abe, kun Lumo Energia ja Hopkins aloittivat yhteistyön

Pekka Räsänen, Samuli Melanko ja Aki Abe, kun Lumo Energia ja Hopkins aloittivat yhteistyön

Kun vihreää sähköä myyvän Lumo Energian johtajat totesivat, että yritys tarvitsee lisää näkyvyyttä, he alkoivat etsiä sopivaa markkinointitoimistoa.

Kumppaniksi valikoitui Hopkins ja valinnassa painoivat sekä osaaminen että arvot.

Sähkömarkkinan haastaja hakee kasvua verkosta

Suurin osa sähkösopimuksista solmitaan nykyään netin kautta. Kasvua tavoittelevan, nuoren sähköyhtiön on siksi välttämätöntä panostaa näkyvyyteen hakukoneissa.

Hakukonenäkyvyyttä painottaa myös Lumon toimitusjohtaja Samuli Melanko, joka on taustaltaan itsekin pitkän linjan digimarkkinoija:

“Hakukoneet ovat nykyajan sähköbisneksessä tärkein kanava. Sitä kautta kuluttaja löytää itselleen sopivan sähköyhtiön. Brändiä voi luoda toki muillakin tavoilla, mutta asiakkaita hankitaan netin kautta.”

Lumo on sähkömarkkinoilla haastajan asemassa. Suurin osa suomalaisten sähkösopimuksista on muutaman suurimman yhtiön hallussa.

Nuoressa yrityksessä uskotaan kuitenkin, että netti tasoittaa pelikenttää. Digimarkkinoilla pienikin toimija voi kaapata itselleen siivun, kunhan markkinointia kohdennetaan älykkäästi.

Täysvihreys ja digitaalisuus ovat Lumon valtteja kilpailussa

Lumolla on valttikortti kilpailussa isoja sähköyhtiöitä vastaan: se on erikoistunut uusiutuviin energiamuotoihin. Lumo aikoo myös ottaa paikkansa nopeasti kasvavilla aurinkopaneelien markkinoilla.

Pitkälle viety digitaalisuus on toinen erottautumistekijä: se auttaa luomaan hyvän asiakaskokemuksen ja pitämään hinnan kilpailukykyisenä.

Hopkinsilla asiakkuutta johtava Pekka Räsänen näkee lähestymistavassa sukua Hopkinsin ajattelutapaan:

“Lumolla kaikki tehdään digitaalisesti. On upeaa, että he luottavat digitaalisen liiketoiminnan mahdollisuuksiin samalla tapaa kuin mekin. Heidän näkemyksensä siitä, miten sähköyhtiön markkinointia tulisi toteuttaa, sopii hyvin yhteen meidän ajattelumme kanssa.”

Lumolaiset tunnistivat Hopkinsin omaksi heimokseen

Lumoa ja Hopkinsia yhdistää muukin kuin näkemys digitaalisesta markkinoinnista. Molemmat yritykset haluavat omalla toiminnallaan tehdä maailmasta paremman paikan.

Hopkins on aikaisemmin tehnyt pro bono -työtä mm. Naisten Pankille ja tänä vuonna yritys on virallinen Pride 2019 -yhteistyökumppani. Lumo on puolestaan erikoistunut uusiutuviin energiamuotoihin.Lumon toimitusjohtaja Melanko korostaa, etteivät arvot ole Lumolle vain pintasilaus vaan ne ohjaavat liiketoimintaa:

“Emme olisi ryhtyneet yhteistyöhön sellaisen yrityksen kanssa, jolla on aivan päinvastaiset arvot kuin meillä. Neuvottelujen aikana tunnistimme Hopkinsissa heimon, johon haluamme kuulua. He edustavat samanlaisia moderneja, hyviä arvoja, joita mekin haluamme ajaa.”

Myös Hopkinsin seniorikonsulttien monipuolinen kokemus vaikutti Lumon kumppanivalintaan.

“Hopkinsilla on erittäin kokeneet asiantuntijat. Tämä painoi vaakakupissa, kun päätimme ryhtyä yhteistyöhön. Huomasimme, että Hopkins pystyy kokoamaan meille parhaan tiimin”, Melanko tiivistää.

Lumo Energia Oyj on vuonna 2015 perustettu suomalainen sähköyhtiö. Sillä ei ole omaa sähköntuotantoa, vaan yhtiö myy asiakkailleen uusiutuvasti tuotettua sähköä, jota se ostaa pohjoismaisesta Nord Pool -sähköpörssistä.

Artikkelit samasta aiheesta

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!