Aloita liidien hankinta verkkosivujen liikenteestä: 3-osainen menetelmä
Liidien hankinta kannattaa aloittaa yksinkertaisesti: niistä kävijöistä, joita saat sivustollesi nykyisillä markkinoinnin toimilla.
Tiivistän tässä artikkelissa 3-osaisen menetelmän, jolla
- löydät parhaat sivut liidien hankintaan omalta sivustoltasi
- hankit liidejä näiden sivujen kävijöistä liidimagneettien avulla
- lämmittelet hankkimiasi liidejä myyntiä varten.
Artikkelin lopussa voit myös tilata sähköpostiisi 12+1 ideaa liidimagneetiksi.
1. Tutki analytiikasta sivut, joilla on vierailtu eniten
Liidimagneetit kannattaa sijoittaa niille sivuille, joilla on eniten kävijöitä.
Tutki analytiikasta sivut, joille tulee maksutonta liikennettä, sekä erikseen sivut, joita hyödynnetään mainonnassa. Tutki myös eniten luetut blogipostaukset.
Sivulta on hyvä löytyä vähintään 100 kävijää kuussa, jotta sieltä voisi saada esimerkiksi 3-10 uutta liidiä kuukaudessa.
2. Rakenna sivuille simppeli liidimagneetti
Käytä liidien hankintaan liidimagneetteja, joita pystyt rakentamaan riittävän helposti. Lisää niitä suosituille sivuille, jotka löysit vaiheen 1 tutkimuksessa.
Valitse kullekin sivulle sen tarkoitukseen sopiva liidimagneetti, joka voi olla
- etusivulla chatbot
- palvelusivuilla hintalaskuri
- blogipostauksissa lyhyt opas tai tarkistuslista.
Erään asiakkaamme kanssa huomasimme, että blogipostaus yrityksen katetuoton laskennasta keräsi hyvin kävijöitä sivuille Googlesta, mutta sivulta ei löytynyt liidimagneettia.
Lisäsimme artikkeliin simppelin katetuotantolaskurin, jonka kävijät pystyivät lataamaan. Yksinään tällä yhdellä liidimagneetilla saimme tuhansia uusia liidejä pidemmällä aikavälillä.
Monesti liidimagneettia mietitään liian monimutkaisesti ja luullaan, että sivuilla pitää olla esimerkiksi 50-sivuinen opas.
Käytäntö on osoittanut, että mitä simppelimpi liidimagneetti on, sitä todennäköisemmin se tulee toteutettua.
Markkinoinnin automaatiojärjestelmilllä, kuten Hubspot tai ActiveCampaign, voit rakentaa kaiken liidimagneettiin liittyvän tekniikan helposti. Leadoo ja Serviceform ovat esimerkkejä työkaluista, joilla voidaan nopeasti rakentaa hintalaskuri tai chatbot sivuille.
Lataa opas: 12+1 ideaa liidimagneetiksi
3. Rakenna liideille automatisoitu nurturointiputki
Kun liidien hankinta nettisivuilta alkaa toimimaan, älä jätä liidejä oman onnensa nojaan.
Lähetä liideille automatisoitu viestisarja, jossa lähetät käyttäjän tilaaman sisällön sekä kerrot yrityksesi erottautumistekijöistä ja miten voit auttaa heitä.
Nurturointiputkessa kannattaa hyödyntää jo olemassa olevia sisältöjä, kuten relevantteja blogipostauksia.
Näin voit aloittaa keskustelun ihmisten kanssa jo aikaisessa vaiheessa ja heistä tulee todennäköisemmin asiakkaitasi.
Nurturointiputken pituus kannattaa sovittaa myyntisyklin pituuteen.
Jos myyntisykli kestää esimerkiksi puoli vuotta, kaikkia sisältöjä ei kannata lähettää ensimmäisen kahden viikon aikana.
Rakenna myös liidipisteytyksen avulla automaatioita hankkimillesi liideille. Esimerkiksi kun liidi on osoittanut riittävästi kiinnostusta, liidi voidaan välittää automaattisesti myynnin kontaktoitavaksi.
Lataa opas: 12+1 ideaa liidimagneetiksi
Tilaa tiivis, helposti luettava idealista sähköpostiisi alla olevalla lomakkeella.
Artikkelit samasta aiheesta
Black Friday 2024: 7 trendiä, jotka erottavat sinut kilpailijoista
Black Friday on kasvanut Suomessa sekä kuluttajien, että yritysten toimintamalleja muuttavaksi ostohuumaksi. Miltä näyttää Black Friday vuonna 2024, kun tekoäly, ekologisuus ja personointi astuvat yhä suurempaan rooliin?
Sähköpostimarkkinointi 2025: edelleen verkkokaupan kultakaivos?
Sähköpostimarkkinoinnin tuloksellisuudesta käydään säännöllisin väliajoin keskustelua. Kerromme tässä kirjoituksessa, miksi sähköpostiin kannattaa panostaa kanavana edelleen vuonna 2025 ja miten vakuuttaa myös johto sen toimivuudesta.
5 vinkkiä miten benchmarkkaat kilpailijoidesi sähköpostimarkkinoinnin tilan
Sähköpostimarkkinoinnin kilpailija-analyysi tarjoaa arvokkaita oivalluksia, jotka auttavat sinua parantamaan omaa strategiaasi ja pysymään askeleen edellä kilpailijoita. Tutustu keskeisiin vaiheisiin ja strategioihin, joiden avulla voit tehokkaasti benchmarkata kilpailijoidesi sähköpostimarkkinoinnin ja markkinoinnin automaation tilan.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!