Kannattaako Google Ads -mainonta tehdä itse vai ulkoistaa se?
Pienen yrityksen markkinointibudjetti on yleensä rajallinen. Silloin kannattaa miettiä tarkkaan, onko parempi ulkoistaa Google Ads (Adwords) -mainonta toimistolle vai hoitaa mainonta itse.
Mainostaminen Googlessa on monelle yritykselle välttämätöntä.
Tuottava ja tehokas Google Ads -mainonta vaatii aikaa ja osaamista, jota yrittäjällä harvoin on.
Mitä yrittäjän siis pitäisi tehdä? Kannattaako Google-mainonta toteuttaa itse vai maksaa jollekin toiselle mainonnan tekemisestä?
Periaatteessa yrittäjän ongelma on yksinkertainen.
- Jos toimiston tuoma parannus on suurempi kuin toimiston palkkio, kannattaa Google-mainonta ulkoistaa.
- Jos toimiston tuoma parannus on pienempi kuin toimiston palkkio, kannattaa Google-mainonta tehdä itse.
Pienen mainostilin tapauksessa tehonlisäys ei välttämättä ole riittävä, jotta toimistolle kannattaisi maksaa Google Ads -mainonnan ylläpidosta ja kehittämisestä.
Onneksi yrittäjälle on muitakin vaihtoehtoja kuin koko Google Ads -mainonnan ulkoistaminen digimarkkinoinnin toimistolle.
Google Ads -mainontaan on varattu 500 e / kk
Kun hakusanamainontaan varattu mediabudjetti on hyvin pieni, Google-mainonnan ulkoistaminen kannattaa harvoin. Siihen on selvä syy: kustannustaso.
Tavallisesti toimistojen minimiveloitus mainonnan kehittämisestä on satoja euroja kuukaudessa. Useimmat toimistot veloittavat hakusanamainonnasta huomattavasti tätä enemmän. Tällöin toimiston ja mediabudjetin osuudet eivät ole tasapainossa.
Pienelle mainostajalle paras malli on usein:
- Jos vasta aloitat mainontaa, osta tilin rakentaminen toimistolta avaimet käteen -periaatteella.
- Ylläpidä ja kehitä mainontaa sen jälkeen itse.
- Käy kerran vuodessa Google Ads -koulutuksessa. Eri toimistot järjestävät koulutuksia säännöllisesti.
- Osta kerran vuodessa asiantuntijalta kahdenkeskinen koulutus tai Google Ads -tilin auditointi.
Tästä on sinulle todennäköisesti enemmän hyötyä kuin Google Ads- mainonnan ulkoistamisesta toimistolle.
Asiantuntijan apua tarvitset todennäköisesti ainakin konversioseurannan rakentamisessa. Ilman konversioseurantaa mainonnan kehittäminen perustuu arvailuun ja tulokset hyvään onneen.
Google Ads -mainontaan varattu 1000 e / kk
Kun Google-mainontaan varattu mediabudjetti on hiukan suurempi, sanotaanko 1000 euroa, vaihtoehdot alkavat lisääntyä.
Tässä vaiheessa pienet toimistot alkavat jo olla varovaisen kiinnostuneita hakusanamainonnan ylläpidosta ja kehittämisestä.
Varaudu kuitenkin siihen, että palvelu maksaa muutamia satoja euroja kuukaudessa. Tämä voi olla hyvinkin järkevä investointi, jos mainonta tuottaa hyvin.
Vielä 1000 euron kuukausibudjetilla koulutuksiin investointi voi olla järkevämpää kuin Google Ads -ylläpidon ja -optimoinnin ostaminen toimistolta.
Tärkeintä on, että ylipäänsä investoit osaamiseen. Muuten 1000 euroa saattaa valua joka kuukausi hukkaan.
Google Ads -mainontaan varattu 5000 euroa kuukaudessa
Kun mediabudjetti nousee vaikkapa 5000 euroon kuussa, mahdollisuudet laajenevat jo selvästi. Pelkän hakusanamainonnan rinnalle kannattaa usein ottaa Google Display Network -mainontaa ja/tai Facebook-mainontaa.
Kuukausitason investointi Google Ads -mainontaan on jo niin suuri, että sen tuotosta kannattaa ottaa kaikki irti. Osaava Googlen partneritoimisto saa todennäköisesti mainostilin tuottamaan niin paljon paremmin, että ulkoistaminen on kannattava ratkaisu.
Toinen vaihtoehto on rekrytoida yritykseen osaava hakusanamainonnan tekijä, tai omien kyvykkyyksien parantaminen digimarkkinoinnin koulutusten avulla. Usein rekrytointi on haastavaa: tällä hetkellä osaavista digimarkkinoijista on huutava pula. Siksi toimiston käyttäminen apuna on usein ainoa vaihtoehto.
Tarvitsetko apua Google Ads -mainonnan kehittämiseen? Pyydä Hopkinsin asiantuntijalta maksuton arvio mainostilistäsi!
Artikkelit samasta aiheesta
Näin saat B2B-yrityksen hakusanamainonnan tuottamaan
Lähes jokainen B2B-asiakaspolku kulkee Googlen kautta. Tämä artikkeli kertoo kuinka B2B-yritys voi taklata hakusanamainonnassa kohtaamansa uniikit haasteet kuten hakijoiden joukossa vaanivat kuluttajalaumat ja pitkät ostoprosessit.
Google Ad Grants: järjestöille 10 000 $/kk hakusanamainontaan
Google Ad Grants -ohjelma tarjoaa yleishyödyllisille yhdistyksille ilmaista hakusanamainontaa 10 000 dollarilla kuukaudessa.
Facebook-mainonta vai Google Ads? Näin valitset oikein!
Pitäisikö yrityksesi investoida Facebook-mainontaan vai Google Ads -mainontaan? Vai molempiin? Lue tämä artikkeli, niin tiedät mitä sinun pitää tehdä! Valinta hakusanamainonnan ja Facebook-mainonnan välillä tuntuu usein hankalalta: toiset vannovat hakusanamainonnan […]
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!