Google Shopping pähkinänkuoressa
Mikä on Google Shopping?
Google Shopping tarkoittaa Googlen hakutuloksissa näkyviä tuotemainoksia.
Shopping-mainoksessa näkyy tuotteen kuva, hinta ja mahdollisesti muita tietoja, kuten arvostelujen keskiarvo (“tähtiluokitus”) tai alennusprosentti, kun perinteisissä hakusanamainoksissa on vain tekstiä.
Jos teet haun “punaiset korkokengät”, Googlen hakutulossivun yläosassa näytetään erilaisia punaisia korkokenkiä eri kaupoista, kun Shopping-mainokset alkavat toimia ko. haulla. Klikkaamalla yhtä Shopping-mainosta pääset suoraan tuotesivulle mainostajan sivustolla.
Mitä hyötyä Google Shoppingista on?
Tekstipainotteisella hakutulossivulla juuri oikean, asiakkaan etsimän tuotteen kuva ja olennaisimmat tiedot siitä herättävät huomiota.
Maailmalla on havaittu Shopping-mainosten tuovan enemmän klikkejä ja enemmän myyntiä verkkokauppoihin kuin perinteisten tekstimainosten.
Eniten hyötyä Shopping-mainoksista on verkkokaupoille, joilla on tuotesyöte. Tuotesyöte tarkoittaa ominaisuutta jolla verkkokauppa voi linkittää valtavan määrän tuotteita kuvineen ja hintatietoineen suoraan mainoksiin Googlessa. Näin verkkokauppa voi mainostaa suurta tuotevalikoimaa Shopping-mainoksilla lähes automaattisesti.
Miten Google Shoppingin saa käyttöön?
Aivan aluksi kannattaa varmistaa, että sivustollasi on tuotesyöte, joka sisältää monipuolisesti ajantasaista tietoa tuotteistasi. Esimerkiksi “punaiset korkokengät”-haussa tuotteesi voi näkyä, jos kauppasi tuotesyötteessä sen on merkitty olevan punaiset korkokengät.
Shopping-mainonnan aloittamista varten tarvitset Google Ads -tilin (entinen Adwords) ja Googlen Kauppiasportaalin (Merchant Center). Sivustosi tuotesyöte linkitetään Kauppiasportaaliin, joka taas liitetään yhteen Google Ads-tilisi kanssa. Lopulta Shopping-mainoskampanjat avataan Google Adsissa.
Sivuston tuotesyötteen rakentaminen on sivuston kehittäjän heiniä. Google-mainonnan hallitseva markkinointitoimisto voi hoitaa Kauppiasportaalin avaamisen ja mainonnan aloittamisen Google Adsissa.
Haluatko kasvattaa verkkokauppasi myyntiä Google Shoppkingin avulla? Ota meihin yhteyttä niin jutellaan lisää!
Artikkelit samasta aiheesta
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa.
Meta Advantage+ Shopping: tehokas ratkaisu verkkokauppiaille
Metan Advantage+ Shopping -kampanjatyyppi on suunniteltu tehokkaimmaksi ratkaisuksi tuloshakuisille mainostajille, jotka haluavat lisätä verkkomyynnin määrää. Se tarjoaakin erinomaisia mahdollisuuksia verkkokauppiaille.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!