Digimarkkinoinnin LOVE-malli

Digimarkkinoinnin LOVE-malli

Digimarkkinoinnin LOVE-malli

Sinun tulee panostaa neljään operaatioon, kun haluat rakentaa onnistuneen digimarkkinoinnin kokonaisuuden:

Tämä digimarkkinoinnin LOVE-malli ohjaa sinua rakentamaan markkinoinnistasi toimivan kokonaisuuden.

[sisallys otsikko=”Digimarkkinoinnin LOVE-malli” tausta=”musta” tyyppi=”none” rivit=”id=luo %% id=ohjaa %% id=vastaa %% id=toistot”]

Luo kysyntää

On kaksi erilaista tapausta, joissa digimarkkinoinnilla pitää luoda kysyntää:

  1. Kyseessä on uudenlainen tuote tai palvelu, jolle ei ole vielä luontaista kysyntää. Sinun pitää lanseerata samalla sekä itse palvelu- tai tuotekategoriaa että yrityksesi asema siinä.
  2. Itse kategoriaan kohdistuu kyllä kysyntää, mutta markkinassa on paljon kilpailua. Tarvitset huomiota, tunnettuutta ja brändipreferenssiä, jotta kysyntä kohdistuu juuri sinun yritykseesi, kun ostoikkunat aukeavat.

Verkkokauppa luo kysyntää mainostamalla tuotteitaan kylmille yleisöille. Isoilla budjeteilla se voi tehdä myös brändimainontaa. Tarkoitus on herättää kiinnostus tuotteisiin tai kauppaan, kun tätä kiinnostusta ei vielä ole.

Liidipohjaisessa liiketoiminnassa kysyntää luo tehokkaimmin tunnettuus, kakkosena brändipreferenssi. Niitä rakennetaan esimerkiksi mainostamalla artikkeleita ja klikkauksettomia somesisältöjä. Tärkeää on myös lisäkosketusten hankkiminen heille, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta.

Ohjaa kysyntää

 

Terveystalo ohjaa kysyntää, kun Google-haussa nousee sen Tenniskyynärpää-artikkeli.
Terveystalo ohjaa kysyntää kohti palveluitaan, kun se julkaisee artikkeleita erilaisista vaivoista.

Moni etsii ratkaisua ongelmaansa, mutta ei vielä tiedä juuri sinun yrityksesi tarjoamasta ratkaisusta.

Ohjaa hienovaraisesti ratkaisuihin kohdistuvaa kysyntää kohti tarjoomaasi:

Esimerksi SaaS-yritys voi tarjota ilmaista Excel-pohjaa, jollaisen kanssa se periaatteessa kilpailee. Fysioterapiayritys voi julkaista artikkeleita erilaisista vaivoista, joihin heidän palvelunsa auttaa. Remonttiyritys voi kertoa talon ongelmista, jotka kielivät remontin tarpeesta.

Vastaa kysyntään

Kysyntään voi vastata, kun ostoikkuna on auki tai ostoaie on akuutti: silloin haetaan hakukoneella ostettavaa palvelua tai tuotetta – tai jopa yksittäistä yritystä.

Markkinointisi tulee vastata tällaiseen kysyntään, kun todennäköisyys tehdä kaupat on riittävän korkealla tasolla. Tässä on vaihtelua: ei ole järkeä mainostaa Google-hauissa, joissa yli 99 % etsii jotakin paljon halvempaa.

Kysyntään vastaamisessa tärkeimmät keinot ovat

Hakukoneoptimointi luo perustan kaikille muille kysyntään vastaaville toimille, koska sen nimissä luodaan ja parannellaan sivuja, joita voi käyttää myös mainonnassa. Tärkeimpiä optimoitavia ja mainostettavia sivuja ovat tyypillisesti tuote- tai palvelukuvaussivut, kategoriasivut ja ostopolun loppupäähän suunnatut artikkelit.

Edistä myyntiä lisäkosketuksilla

Yksittäiset markkinoinnin kosketukset eivät yleensä riitä tuomaan myyntiä.

Tarvitset runsaasti toistoja samoille ihmisille, jotta jättäisit edes muistijäljen. Myynti vaatii monella alalla yli 20 markkinoinnin lisäkosketusta ensikosketuksen jälkeen.

Olisi erittäin kallista ostaa paljon toistoja isolle yleisölle. Siksi lisäkosketuksia kannattaa kohdistaa niille, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta.

Edistä myyntiä markkinoinnin automaatiolla ja sähköpostimarkkinoinnilla

Tunnista sivuston kävijöitä, jotta voit luoda myyntiin tarvittavia lisäkosketuksia: Houkuttele heidät antamaan sähköpostiosoitteensa ja markkinointilupa. Voit tarjota uutiskirjeen tilaajille etuja tai yksinkertaisesti luvata lähettää mielenkiintoista tietoa.

Muistuta ja palvele tunnistettuja käyttäjiä personoiduilla sähköpostiviesteillä:

Edistä myyntiä mainonnan uudelleenkohdentamisella

Sähköpostimarkkinointi ei ole ainoa kanava, johon voit kohdentaa sähköpostiosoitteella.

Synkronoi salatut sähköpostiosoitteet mainosjärjestelmiin, kuten Google Ads, Meta, LinkedIn ja Sanoma, mikäli yrityksesi tietosuojapolitiikka sallii sen. Sitten voit kohdentaa monenlaista mainontaa näille kontakteillesi ja luoda myyntiin vaadittavia lisäkosketuksia.

Luo lisäkosketuksia myös remarketing-mainonnalla. Sen vanha, 3. osapuolen evästeisiin perustuva muoto toimii enää Chromessa ja lakkaa toimimasta vuoden 2024 loppuun mennessä. Uudempi tekniikka perustuu siihen, että mainosjärjestelmä lisää laskeutumissivun loppuun tunnisteparametrin, jonka avulla voit uudelleenkohdentaa mainontaa samassa mainosjärjestelmässä – ilman poistuvia 3. osapuolen evästeitä.

Kohdenna mainontaa uudelleen myös heille, jotka ovat reagoineet mainoksiisi. Voit rakentaa tällasia kohdennusyleisöjä esimerkiksi Metassa, LinkedInissä ja YouTube-videon katsojista myös Google Adsissa.

Kiinnostaisiko, miten Hopkinsin digimarkkinoinnin asiantuntijat soveltaisivat LOVE-mallia teidän yritykselle? Ota yhteyttä, jos haluat kuulla ajatuksemme.

Artikkelit samasta aiheesta

B2B-mainonnan 95-5-sääntö

B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.

3. osapuolen evästeiden hidas kuolema

Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!