7 ilmaista some-työkalua – näillä säästät aikaa ja parannat tuloksia
Viekö somemarkkinointi sinulta liikaa aikaa? Kun käytät oikeita työkaluja, säästät aikaa ja voit keskittyä tärkeämpiin työtehtäviin.
Sosiaalinen media valtaa helposti kaiken tarjolla olevan ajan.
Näin ei tarvitse olla. Oikeat työkalut, ajastaminen ja automatisointi helpottavat sosiaalisen median hallintaa huikeasti.
Tässä blogipostauksessa esittelemme 7 ilmaista työkalua, joiden avulla sometat entistä tehokkaammin!
Buffer – ajastaa somepäivitykset helposti
Buffer on erinomainen työkalu somepäivitysten ajastamiseen. Itse en tulisi toimeen ilman Bufferia.
Aluksi luot aikataulun, jonka mukaan päivitykset lähtevät maailmalle. Maksuttoman Bufferin avulla voit ajastaa Twitterin, Facebookin, Linkedinin, Google+:n ja Instagramin päivityksiä.
Sen jälkeen lisäät some-päivitykset puskuriin, josta Buffer aikanaan lähettää ne maailmalle. Paljon helpompaa somen ajastaminen ei voi olla!
Lisäksi Bufferin ilmaisversio tarjoaa kätevän analytiikatoiminnon, jonka avulla voit seurata yleisön sitoutumista viesteihisi.
Hootsuite – hallitse yksinkertaisesti eri somepalveluita
Hootsuite on Bufferin kaltainen usean eri sosiaalisen median palvelun hallinnointiin sopiva työkalu.
Hootsuite sisältää ajastusominaisuuksien lisäksi myös käteviä raporttiominaisuuksia. Niistä saat kuitenkin täyden hyödyn irti vasta maksullisen ohjelmistoversion kautta.
Hootsuite tukee peräti 35 eri sosiaalisen median alustaa, mikä tekee siitä Bufferia monikäyttöisemmän työkalun.
Itse pidän enemmän Bufferin kuin Hootsuiten käyttöliittymästä – muutta kyse on vain henkilökohtaisesta mielipiteestäni. Kokeile molempia, ja valitse mieluisampi vaihtoehto!
Tweetdeck – Twitterin parempi käyttöliittymä
Tweetdeck on yksinkertainen työkalu Twitterin tehokäyttöön. Voit lisätä Tweetdeckiin palstoja, joiden avulla seuraat vaikkapa tietyn hashtagin käyttöä.
Tweetdeck sisältää myös twiittien ajastustoiminnon. Sen avulla voit ajastaa viestisi minuutin tarkkuudella vaikkapa ensi kuulle!
Buzzsumo – löydä somen tykätyimmät sisällöt
Buzzsumon avulla löydät somen suosituimman sisällön. Siksi se sopii erinomaisesti työkaluksi jokaiselle, joka haluaa saada ideoita omaan sisältömarkkinointiin.
Buzzsumon avulla löydät kätevästi esimerkiksi tiettyyn hakusanaan liittyvät tuoreimamt somehitit, mikä tekee siitä oivan työkalun uusimpien trendien havaitsemiseen.
Myös Buzzsumo on freemium-mallia käyttävä ohjelmisto, eli maksamalla kuukausilisenssin saat käyttöösi lisää ominaisuuksia.
Manageflitter – tehosta Twitterin hallintaa
Manageflitter puolestaan sopii Twitter-seuraajien ja seuraamiesi henkilöiden hallintaan. Manageflitterin avulla voit esimerkiksi järjestää seuraamasi henkilöt aktiivisuuden mukaan ja lopettaa hiljentyneiden twiittajien seuraamisen.
Manageflitterin perusominaisuudet ovat rajoitetut, ja kuukausimaksu avaa tässäkin uusia mahdollisuuksia Twitter-tilin tehokkaalle hallinnalle.
Followerwonk – etsi vaikuttajat ja kopioi seuraajat
Followerwonk on hakukoneoptimointipiireissä tunnetun Moz-yrityksen palvelu Twitterin hallintaan.
Rekisteröitymällä käyttäjäksi voit esimerkiksi verrata eri yritysten Twitter-seuraajia ja etsiä niiden leikkauspisteitä. Voit esimerkiksi tutkia, ketkä seuraavat Twitterissä pahinta kilpailijaasi. Kun alat seurata kilpailijoidesi seuraajia, osa heistä alkaa seurata myös sinua!
Vaikuttajamarkkinoinnista kiinnostuneen kannattaa taas analysoida Twitter-vaikuttajien profiileja: keitä vaikuttajat mainitsevat twiiteissään, mihin verkkosivustoihin he viittaavat?
IFTTT – automatisoi somettaminen ilmaiseksi
IFTTT – If this, then that – ei varsinaisesti ole sometyökalu. Sen avulla voit tehdä erilaisia sääntöjä, jotka yhdistävät eri verkkopalveluita toisiinsa.
Siten se sopii loistavasti sosiaalisen median seurannan ja automatisoinnin työvälineeksi. IFTTT:n käyttöliittymä on yksinkertainen, eikä sääntöjen käyttönottaminen vaadi minkäänlaista ohjelmointiosaamista.
IFTTT:n avulla voit esimerkiksi lähettää automaattisia kiitosviestejä Twitterissä, seurata tiettyä hashtagia käyttäviä Twitter-tilejä, synkronoida eri sometilien profiilikuvat tai lähettää somekanavan tietoja Google Sheets -taulukkoon.
Artikkelit samasta aiheesta
Sima + some + rema: tunnettuutta ja myyntiä keinojen yhteispelillä
Sisältömarkkinointi, somemainonta ja remarketing floppaavat helposti yksinään, ilman toistensa tukea. Yhdessä niistä voi kuitenkin rakentaa tehokkaan markkinointikoneen.
Meta Advantage+ Shopping: tehokas ratkaisu verkkokauppiaille
Metan Advantage+ Shopping -kampanjatyyppi on suunniteltu tehokkaimmaksi ratkaisuksi tuloshakuisille mainostajille, jotka haluavat lisätä verkkomyynnin määrää. Se tarjoaakin erinomaisia mahdollisuuksia verkkokauppiaille.
Sisältömarkkinointi tuo B2B-yritykselle polttavan kuumia liidejä
Etkö saa tarpeeksi liidejä? Tai ovatko verkkosivustoltasi tulevat liidit vääränlaisia? Sisältömarkkinoinnin avulla kasvatat sivustosi liikennettä, jaat kävijöillesi tärkeää tietoa sekä kasvatat samalla palvelusi tunnettuutta.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!