7 Chrome-laajennusosaa jokaiselle digimarkkinoijalle

7 Chrome-laajennusosaa jokaiselle markkinoijalle

7 Chrome-laajennusosaa jokaiselle digimarkkinoijalleHaluatko selvittää, miltä verkkosivustosi oikeasti näyttää käyttäjille? Mitä teknologioita kilpailijasi käyttää? Miten löydät ja korjaat hakukoneoptimointiin liittyviä ongelmia?

Tai ehkä olet kyllästynyt huonoihin sisältöihin ja haluaisit tietää, mistä löytää ammatillisesti hyödyllistä luettavaa…

Esittelyssä 7 Chrome-laajennusosaa, jotka helpottavat jokaisen modernin markkinoijan työtä.

1. BuiltWith Technology Profiler

Kuvakaappaus BuiltWith-työkalusta.

BuiltWithin avulla selvität nopeasti, mitä teknologioita tietyllä verkkosivustolla käytetään. Sen avulla näet mm.

Miksi tämä kiinnostaisi sinua? Ilmeisimmän eli kilpailijoiden benchmarkkaamisen lisäksi… BuiltWith auttaa tietysti oman sivustosi haltuunotossa ja siivoamisessa. Mitä useampia skriptejä sivusto lataa, sitä hitaammaksi se muuttuu. BuiltWith voi alentaa sykettäsi myös tilanteessa, jossa yritykseltäsi “löytyy” vielä yksi 90-luvulla SEO-mielessä hankittu domain ja sinun pitäisi selvittää, mistä ihmeestä on kyse.

Lataa lisäosa tästä

2. User-Agent Switcher for Chrome

Haluatko nähdä, miltä sivustosi käyttäjäkokemus näyttää eri selaimilla ja päätelaitteilla? (Vinkki: kyllä haluat.)

Erikoinen käyttäjäkokemus voi selittää, miksi esim. iPhone-käyttäjät eivät ikinä ota yhteyttä, tai miksi Windows Phonen konversioprosentti on pyöreä nolla.

Tämä Googlen tarjoama ilmainen työkalu antaa sinun vaihtaa näkymää Chromen, Firefoxin, Safarin, Operan, eri Internet Explorer -versioiden, iPhone 6:n, iPadin, Windows Phonen ja Android Kitkatin välillä yhdellä klikkauksella.

Lataa lisäosa tästä

3. Check My Links

Kuvakaappaus Check My Links -työkalusta.

Check My Links tarkistaa verkkosivun linkit ja huomauttaa toimimattomista osoitteista. Erityisen kätevä työkalu sisällön kanssa työskenteleville!

Check My Links värjää sivulla näkyvät linkit vihreällä, keltaisella tai punaisella niiden statuksen mukaan, jolloin sivun tsekkaaminen sujuu nopeasti.

(Vähemmän visuaalinen mutta yhtä helppokäyttöinen vaihtoehto on käyttää W3C:n linkkitarkastustyökalua.)

Lataa lisäosa tästä

4. Zest.is

Kuvakaappaus zest.is-sivustolta.

Zestin sisältöfiidi osoitteessa https://zest.is/ on markkinoijan aarreaitta. Se kokoaa yhteen osoitteeseen markkinointiaiheisia sisältöjä, joiden laadun takeena toimii vertaisarviointi. Zestin mukaan vain noin 1 % ehdotetuista sisällöistä läpäisee julkaisukynnyksen.

Sisältöjä voi etsiä tagien (31 erilaista, mm. SEO, social, strategy, B2B…) perusteella ja järjestää jakojen, klikkien ja julkaisupäivämäärän mukaan.

Vaikka Zestin käyttämiseen ei välttämättä tarvitse Chrome-lisäosaa, sen avulla voit suositella mitä tahansa sisältöä yhdellä klikkauksella – ja ehkä se päätyy lopulta julkaistavaksi Zestissä.

Lataa lisäosa tästä

5. MozBar

Kuvakaappaus Mozbar-laajennusosasta.

MozBar helpottaa hakukoneoptimointia. Ilmaisversio näyttää nopealla klikkauksella sivun perusominaisuudet, kuten urlin, otsikon, meta-kuvauksen, canonical-tagin, sivun latausajan ja rakenteellisen datan (kuten Schema.org) sisällön.

Luomalla ilmaisen tilin Mozin yhteisöön saa näkyviinsä lisäksi sivun ja verkkotunnuksen auktoriteettia kuvaavat pisteytykset.

Jos canonicalit ja schemat ovat sinulle täyttä hepreaa, mutta vastaat yrityksesi markkinoinnista – kannattaa ottaa selvää. (Tai pyydä meiltä apua hakukoneoptimoinnissa. Opit samalla itsekin.)

Lataa lisäosa tästä

6. Quick JavaScript Switcher 2

JavaScriptin käyttö sivustolla on ongelma erityisesti hakukoneille. Hakukoneista ainoastaan Google yrittää tulkita JavaScript-osioita, ja sekin tekee niin hyvin valikoivasti. Hakukoneoptimoinnin näkökulmasta on siis tärkeää ymmärtää, miltä sivusto näyttää, kun js käännetään pois päältä.

JavaScript Switcher tekee nimensä mukaisesti juuri sen, eikä mikään muuta. Klikkaa ja hämmästy.

Lataa lisäosa tästä

7. Redirect Path

Kuvakaappaus Redirect Path -laajennusosasta.

Redirect path näyttää tietyn sivun http-statuksen (OK, Forbidden, Not Found…) sekä mitä uudelleenohjauksia osoitteeseen liittyy. Sekä käytettävyyden että hakukoneoptimoinnin näkökulmasta uudelleenohjauksia ei tulisi linkittää peräkkäin, vaan ohjata käyttäjä suoraan oikealle sivulle. Tämän lisäosan käyttäminen omituisesti käyttäytyvien sivujen kohdalla auttaa tarkistamaan, että ongelmat eivät johdu uudelleenohjauksista.

Laajalle sivustolle tämä menetelmä on kuitenkin liian työläs ja kannattaa käyttää ammattimaisempaa crawl-työkalua, kuten Sitebulbia tai Screaming Frogia.

Lataa lisäosa tästä

Artikkelit samasta aiheesta

B2B-mainonnan 95-5-sääntö

B2B-markkinoijan ei kannata yrittää herättää ostohalua taktisella mainonnalla, kun toimitaan vakiintuneessa kategoriassa. Sen sijaan, mainonnan tulee auttaa heitä muistamaan brändisi silloin, kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.

3. osapuolen evästeiden hidas kuolema

Google on ilmoittanut, että tulevaisuudessa Chromen käyttäjät pääsevät valitsemaan, sallivatko he näiden evästeiden käytön selaimessaan. Tämä artikkeli kertoo, mitä kannattaa tehdä jo ennen tuota tapahtumakulkua.

Kiinnostuitko tästä aiheesta?

Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!