20 minuutin someviikko – kierrätä, kuratoi, ajasta ja automatisoi
Sosiaalinen media toimii mainiosti asiantuntijapalveluiden markkinoinnin kanavana. Näillä vinkeillä minimoit ajankäytön ja maksimoit tuloksen!
Sosiaalisen median uutisvirta on katkeamaton.
Twitterin päivitysvirta on läkähdyttävä: puhelimen tai läppärin näytölle valuu 140 merkin mittaisia päivityksiä jatkuvana virtana.
Kuinka saat oman viestisi tässä virrassa luetuksi?
Vai olisiko parempi hypätä kokonaan ulos Twitteristä ja Facebookista?
Oma ratkaisuni on neliosainen: kierrätän, kuratoin, ajastan ja automatisoin.
Se säästää minulta aikaa ja parantaa somemarkkinoinnin tuloksellisuutta.
Kierrätä
Julkaisen usein sosiaalisessa mediassa mikrosisältöjä, lauseen mittaisia tekstinpätkiä.
Ne saattavat olla peräisin jo julkaisemastani blogiartikkelista. Tai yhtä hyvin ne saattavat olla leikkeitä vasta kirjoitusvaiheessa olevasta blogipostauksesta.
Toisinaan kierrätän Powerpoint-esitysten yksittäisiä kalvoja Twitterissä ja LinkedInissä.
Näin saan kaiken irti esitysmateriaaleistani.
Kuratoi
Kierrättämistäkin tärkeämpää on sisältöjen kuratointi.
Suurin osa sosiaalisessa mediassa jakamistani sisällöistä on jonkun toisen kirjoittamaa. Nostan esiin maailman parhaiden blogien juttuja, ajankohtaisia uutisia ja muuta digimarkkinoinnin kannalta relevanttia sisältöä.
Jopa 80-90 % jakamistani sisällöistä on muiden julkaisemaa.
Se ei ole pois minulta, eikä se ole pois Hopkinsilta.
Päinvastoin: verkon parhaiden sisältöjen jakaminen auttaa rakentamaan mielikuvaa laadukkaasta, asiantuntevasta toimistosta, joka auttaa asiakkaitaan pysymään ajan tasalla.
Automatisoi
Kuratointi vaatii jatkuvasti uusien sisältöjen löytämistä.
Tämä kannattaa automatisoida. Esimerkiksi rss-syötelukijat, paper.li ja Feedly ovat erinomaisia työkaluja ajantasalla pysymiseen.
Vain seuraamalla maailman parhaimpia tiedonlähteitä pystyt tuomaan kiinnostavimmat uutiset yleisösi luettavaksi tuoreeltaan.
Ajasta
Tehokas somekone toimii keskeytyksettä, päivästä ja viikosta toiseen.
Se onnistuu vain ajastamalla päivitykset. Silloin minun ei tarvitse keskeyttää päivän töitäni Twitterin tai Facebookin takia.
Lisäksi ajastaminen auttaa rakentamaan tasapainoisen päivitysvirran, jossa omat ja kuratoidut sisällöt vaihtelevat sopivasti.
Aivan välttämättömäksi ajastaminen muodostuu, jos tavoittelet globaalia yleisöä. Silloin sinun on twiitattava ympäri vuorokauden, niin että tavoitat yleisösi jokaisella aikavyöhykkeellä.
Ajastamiseen voit käyttää monia ilmaisia työkaluja. Omat suosikkini ovat Buffer ja Tweetdeck, joiden avulla suurin osa somepäivityksistäni lähtee maailmalle.
Artikkelit samasta aiheesta
Sima + some + rema: tunnettuutta ja myyntiä keinojen yhteispelillä
Sisältömarkkinointi, somemainonta ja remarketing floppaavat helposti yksinään, ilman toistensa tukea. Yhdessä niistä voi kuitenkin rakentaa tehokkaan markkinointikoneen.
Meta Advantage+ Shopping: tehokas ratkaisu verkkokauppiaille
Metan Advantage+ Shopping -kampanjatyyppi on suunniteltu tehokkaimmaksi ratkaisuksi tuloshakuisille mainostajille, jotka haluavat lisätä verkkomyynnin määrää. Se tarjoaakin erinomaisia mahdollisuuksia verkkokauppiaille.
Sisältömarkkinointi tuo B2B-yritykselle polttavan kuumia liidejä
Etkö saa tarpeeksi liidejä? Tai ovatko verkkosivustoltasi tulevat liidit vääränlaisia? Sisältömarkkinoinnin avulla kasvatat sivustosi liikennettä, jaat kävijöillesi tärkeää tietoa sekä kasvatat samalla palvelusi tunnettuutta.
Kiinnostuitko tästä aiheesta?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!