Markkinoinnin arvon mittaaminen

Ota asiakaspolkujen seuranta haltuun

Kun siirryt pelkkiin evästeisiin pohjautuvasta tunnistamisesta käyttäjätunnistetta (user id) hyödyntävään seurantaan, voit tunnistaa sivuston käyttäjän, vaikka hän palaisi sivustolle hyvin pitkän ajan jälkeen tai eri selaimella. Näin saat paremman näkyvyyden asiakkaiden ostopolkuihin.

Ota yhteyttä!

Lue lisää!

Miksi asiakaspolkujen seuraamiseen kannattaa panostaa?

Käyttäjätunnisteeseen pohjautuva seuranta nivoo yhteen käyttäjän historiaa ja tarjoaa eri markkinointikanavien hyödyistä luotettavampaa tietoa kuin analytiikan perusasennus.

Saat todenmukaisemman kuvan ostopolkujen kestosta ja pystyt muokkaamaan mm. myynnin prosesseja. Silloinkin kun ostopolut ovat pitkiä.​

Pystyt analysoimaan pitkiäkin asiakaspolkuja ja kohdistamaan markkinoinnin panostukset tärkeimpiin kanaviin oikean datan perusteella.

Voit personoida verkkosivustoanne käyttäjän tietojen perusteella ja rakentaa näin parempaa asiakaskokemusta. ​

Millaisille yrityksille asiakaspolkujen seuranta sopii?

Asiakaspolkujen seuranta voidaan rakentaa yrityksille, jotka pystyvät tunnistamaan käyttäjiä sivustolla esim. sisäänkirjautumisen tai lomakkeiden avulla. Toteutus vaatii organisaatiolta sivuston teknisen kehityksen panosta ja analytiikka-alustan (Google Analytics, Piwik PRO tai Matomo).

Asiakkaat voidaan tunnistaa

Sivustosi käyttäjä kirjautuu sisään tai tekee muun toimenpiteen, jonka yhteydessä hänet pystytään tunnistamaan (esim. oppaan lataus tai uutiskirjeen tilaus).

Tarvittava tekninen tuki saatavilla

Sinulla on tekninen kumppani tai oma verkkotiimi, jonka kanssa Hopkins toteuttaa tiedon lähettämisen verkkoanalytiikkaan.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kerro tarpeistasi niin jatketaan juttua!

Jätä yhteydenotto

Työn sisältö

Asiakaspolkujen seurannan rakentaminen

Projekti sisältää seuraavat vaiheet:

  • Hopkins suunnittelee kanssanne, miten tarvittava käyttäjätunniste saadaan mahdollisimman kattavasti sivustolle (esim. yhteydenottolomakkeiden täyttö, sisäänkirjautuminen, uutiskirjeestä sivustolle tuleminen).
  • Hopkins luo suunnitelman user id:n toteuttamisesta. Käymme suunnitelman läpi teknisen kumppaninne kanssa.
  • Tekninen kumppaninne generoi user id:n ja toteuttaa tarvittavan data layerin.
  • Hopkins konfiguroi Tag Managerin keräämään tiedon data layerilta ja lähettää sen analytiikkatyökaluun.
  • Seuranta on valmis ja pystytte tutkimaan asiakaspoluista kertyvää tietoa.

Kiinnostuitko? Jätä viesti niin räätälöidään teille sopiva tarjous!

Pyydä tarjous!

Ota yhteyttä tällä lomakkeella niin laitetaan asiakaspolkujenne seuranta kuntoon. Halutessasi voit myös soittaa meille: 020 788 8120.

Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia

Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]

Mitä on evästeetön analytiikka?

Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.