Digitaalinen analytiikka
Server-side tagging
Tuo verkkoanalytiikkasi ja mainonnan seuranta aikaan, jossa selaimet rajoittavat evästeiden elinikää, sivujen latausnopeus on kilpailuetu ja käyttäjien IP-osoitteiden valuminen Yhdysvaltoihin on estettävä.
Google Tag Manager server-side -toteutuksena
Server-side tagging tarkoittaa, että verkkoanalytiikan ja mainonnan seurantakoodit suoritetaan erillisellä palvelimella eikä vanhaan tapaan käyttäjän selaimessa. Tämä tuo monia hyötyjä.
Konversiotieto
Digimarkkinoinnin konversioseuranta toimii luotettavammin eikä päätöksiä tarvitse tehdä puuttuvin tiedoin.
Kontrolli
Seurantakoodien hallinta palvelimella mahdollistaa datan käsittelyn, siivoamisen ja rikastamisen ennen kuin se lähetetään eteenpäin järjestelmiin.
Tietosuoja
Seurantaan menevä tieto ei näy ulospäin koodista. Estät käyttäjien IP-osoitteiden siirtymisen amerikkalaisille yrityksille.
Käyttäjädata
Samoja käyttäjiä voi seurata pidemmän ajan web-analytiikassa, kun selaimet eivät tuhoa evästeitä.
Blokkausesto
Adblocker-estot seurantakoodeille menettävät vaikutustaan.
Latausnopeus
Käyttäjän selainta ja nettiyhteyttä ei enää rasiteta suurilla JavaScript-kuormilla. Tämä parantaa sivuston käyttökokemusta.
Näin autamme yritystäsi
Server-side tagging palveluna
Siirrämme sivustosi seurannan server-side-aikaan käyttäen Google Tag Manager server-side -palvelua. Tarvittaessa suunnittelemme ja toteutamme tarvittavat seurannat nollasta, mikäli on kyseessä on uusi sivusto.
Alle olemme koonneet meiltä usein kysyttyjä kysymyksiä server-side tagging -ratkaisuihin liittyen.
Ketkä hyötyvät server-side taggingistä?
Server-side tagging sopii
– yrityksille, joiden sivuilla vieraillaan useita kertoja ennen konversiota
– tietoturvaa ja tietosuojaa arvostaville organisaatiolle
– kun datan omistajuus ja kontrollointi on tärkeää
– osaksi sivujen latausnopeuden optimointia
– organisaatioille, joilla prosenteissa pienet edut tuottavat suuria summia.
Miten server-side tagging vaikuttaa evästeisiin?
Safari-selain ja Applen puhelimet tuhoavat 1. osapuolen evästeet nopeimmillaan 1 vuorokaudessa vierailun jälkeen, jollei server-side tagging ole käytössä.
Käytännössä evästeen tuhoutuminen näkyy niin, että samasta ihmiskäyttäjästä tulee analytiikassa uusi “käyttäjä”, jonka aiempi historia jää pimentoon. Markkinointia on vaikea kehittää pitkäjänteisesti, kun näkymä asiakaspolkuihin hämärtyy.
Server-side tagging muuttaa tavan, jolla selaimet kokevat evästeet: JavaScript-evästeistä tulee palvelimen asettamia evästeitä, jollaisten elinikää selaimet eivät aktiivisesti rajoita.
Miksi Hopkins kannattaa valita server-side tagging -projektin toteuttajaksi?
Teknologian nuoruuden huomioiden meillä on siitä pitkä kokemus.
Ymmärrämme server-side GTM:n infraa syvällisesti ja rakennamme tarpeen tullen vaativia kustomoituja ratkaisuja.
Olemme silti markkinoijia, minkä vuoksi tiedämme markkinoinnin tarpeet ja vaatimukset seurannalle.
Kiinnostaako server-side tagging?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
Pullonkaulat analytiikan hyödyntämisessä: tunnista ja avaa ne CARE-mallin avulla!
Usein analytiikkaa ei saada tuottamaan arvoa, koska kohtaamme erilaisia pullonkauloja datan keräämisessä, analysoinnissa ja toimenpiteisiin ryhtymisessä. Helpota näitä haasteita hyödyntämällä CARE-mallia.
Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia
Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Pakollinen Google Consent Mode V2
Googlen Consent Mode V2 tulee pakolliseksi Euroopassa, mikäli haluaa jatkaa datan keräämistä Google Analytics ja Google Ads -järjestelmillä.