Digitaalinen analytiikka
Tee oikeita päätöksiä luotettavan analytiikan avulla
Analytiikalla tarkoitetaan sivustovierailijoiden käyttäytymisen mittaamista digitaalisilla alustoilla. Mittaamisen laatuun kannattaa panostaa, jotta varmasti mitataan oikeita asioita ja huomioidaan niin lainsäädäntö kuin käyttäjien yksityisyystarpeet.
Löydä vastaukset keskeisiin kysymyksiisi
Analytiikka vastaa kysymyksiisi siitä mikä toimii ja mikä ei. Arvailujen sijaan, määritä kysymykset ja mittaa!
Mitä kautta kävijät tulevat sivustolle?
Ymmärrä asiakashankintasi paremmin.
Mikä kampanja tuottaa parhaiten?
Selvitä, mistä kampanjoista kannattavimmat asiakkaasi tulevat.
Minkälainen asiakaskokemus on?
Onko sivustolla pullonkauloja, jotka estävät asiakkaita ostamasta?
Johda ja kehitä verkkoliiketoimintaasi
Kun mittaat ja analysoit verkkosivun ja sovelluksen käyttöä laadukkaasti voit johtaa palvelujen kehittämistä ja markkinointia täsmällisesti, tiedon perusteella arvailujen sijaan. Tämä johtaa parempiin tuloksiin, niin asiakaskokemuksen kuin myynnin ja liidien osalta.
Parempi asiakaskokemus
Helppo asioiminen ja nopea tiedon löytäminen tuottavat tyytyväisiä asiakkaita, jotka palaavat kerta toisensa jälkeen.
Kerää enemmän liidejä
Selvitä mitkä kanavat tuovat eniten liidejä sekä miten oman sivuston sisältö parhaiten tukee liidien tuottamista.
Luo enemmän myyntiä
Opi mitkä kampanjat ja kanavat ovat kannattavampia ja panosta niihin. Paranna sivustoa, jotta ostaminen on mahdollisimman helppoa.
Analytiikan työkalut ja järjestelmät
Kehitämme verkkoanalytiikkaa useiden eri teknologioiden avulla. Asiakkaidemme keskuudessa suosituimpia ovat Googlen työkalut, mutta niiden lisäksi käytämme sujuvasti mm. Piwik PRO:ta ja Matomoa.
Google Analytics 4
Google Analytics on maailman suosituin analytiikkaohjelmisto. Konsulttimme ovat toteuttaneet menestyksellisesti lukuisia analytiikan suunnittelu-, toteutus- ja kehitysprojekteja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaille.
Piwik PRO Analytics
Piwik PRO on eurooppalainen analytiikkaratkaisu, jota suosittelemme organisaatioille, joille tietosuoja ja datan omistajuus ovat kriittisiä. Hopkins on Piwik PRO:n virallinen edustaja Suomessa ja Ruotsissa.
Matomo Analytics
Avoimen lähdekoodin Matomo sopii erityisesti julkisen sektorin verkkoanalytiikkaan. Kun valitset Matomon, hallitset dataasi alusta loppuun. Hopkinsin konsulteilla on kokemusta myös vaativista Matomo-ratkaisuista.
BigQuery tietovarastot
Toteutamme Google BigQuery -tietovarastoja, jotka tuovat yhteen hajallaan olevan datan ja mahdollistavat sen tehokkaan hyödyntämisen. Tietovaraston avulla sinun on helpompi rakentaa kokonaiskuva markkinoinnista.
Google Tag Manager
Google Tag Managerin avulla hallitset helposti ja ketterästi analytiikan ja mainosverkostojen tägejä.
Evästehallinta
Autamme sinua valitsemaan organisaatiollesi parhaiten sopivan evästehallintatyökalun ja toteutamme evästekyselyt, joiden avulla keräät kuitenkin tehokkaasti suostumuksia.
Server-side tagging
Siirrämme sivustosi seurannan server-side-aikaan käyttäen Google Tag Manager Server-Side -palvelua.
Analyysipalvelut
Autamme eri tyyppisiä organisaatioita julkishallinnosta verkkokaupoihin niin kertaluontoisissa analyysiprojekteissa kuin jatkuvassa datan analyysissa.
Attribuutio-mallinnus
Autamme sinua tunnistamaan eri markkinointikanavien merkityksen ja arvon.
Näin autamme yritystäsi
Tarvitsetpa pientä tai suurta apua analytiikan suhteen, käänny puoleemme! Saat meiltä kaiken mitä tarvitset: analytiikan suunnittelun, toteutukseen, koulutuksen ja jatkuvan tuen markkinoinnin, palvelun ja liiketoiminnan kehittämiseksi.
Analytiikan auditointi
Tutkimme nykyisen analytiikkatoteutuksesi, etsimme epäjohdonmukaisuudet ja tunnistamme mahdolliset puutteet.
Auditoinnin jälkeen ymmärrät verkkoanalytiikan ja sen kerryttämän datan laadun, ja ymmärrät millä tavoin analytiikkaa tulee kehittää.
Analytiikan suunnittelu
Oikein toteutettu analytiikka auttaa kehittämään verkkosivustoa ja markkinointia toimimaan aiempaa paremmin.
Analytiikkatoteutuksen suunnittelu ja määrittely käynnistyvät workshopilla, jossa kartoitetaan mm. analytiikan eri käyttäjäryhmien tarpeet.
Analytiikan toteutus ja tägien hallinta
Johdamme analytiikan toteutusta puolestasi ja ohjeistamme sivustokehittäjälle koodiin tarvittavat muutokset.
Suunnitteluvaiheen pohjalta toteutamme analytiikan, joka mittaa sivustoa ja markkinointia oikein.
Datan analysointi ja optimointi
Analytiikan tehtävä on tuottaa tietoa, jonka avulla kehität markkinointiasi ja sivustoasi yhä toimivammaksi.
Autamme sinua löytämään vastauksia sivuston ja mainonnan toimivuutta sekä asiakkaiden käyttäytymistä koskeviin kysymyksiin ja kehitämme seurantaa aktiivisesti.
Hopkins analytiikan kumppanina
Miksi valita Hopkins?
Valitse meidät kun arvostat
- asiantuntemusta, kokemusta ja osaamista eri toimialoilta
- proaktiivista yhteistyötä
- omaa liiketoimintaasi tukevia, skaalautuvia ratkaisuja.
Kiinnostaako analytiikan kehittäminen?
Soita meille 020 788 8120 tai täytä alla oleva lomake niin jatketaan juttua!
Asiantuntijamme kirjoittavat
Pullonkaulat analytiikan hyödyntämisessä: tunnista ja avaa ne CARE-mallin avulla!
Usein analytiikkaa ei saada tuottamaan arvoa, koska kohtaamme erilaisia pullonkauloja datan keräämisessä, analysoinnissa ja toimenpiteisiin ryhtymisessä. Helpota näitä haasteita hyödyntämällä CARE-mallia.
Tekoäly ja koneoppiminen rakentavat parempia ostajapersoonia
Ostajapersoona on tuttu työkalu markkinoinnin johtamisen apuna. Suurten kielimallien ja koneoppimisen avulla dataan perustuvien persoonien rakentaminen onnistuu aikaisempaa tehokkaammin. Mitä ostajapersoona tarkoittaa? Ostajapersoonat kuvaavat yrityksen kannalta ideaalisia ostajia. Ostajapersoonan esitys […]
Digianalytiikan käyttäjätunnisteet paljastavat pitkätkin ostopolut
Käyttäjätunnisteet (user ids) auttavat seuraamaan pitkiä ostopolkuja, kun käyttäjät saadaan välillä kirjautumaan sisään tai antamaan sähköpostiosoitteensa.
Mitä on evästeetön analytiikka?
Evästeetön web-analytiikka auttaa raportoimaan ja analysoimaan kattavammin sivuston käyttöä: sen avulla saat kerätä dataa myös käyttäjistä, jotka eivät hyväksy evästeitä evästebannerissa.
Mitä markkinoijan tulee tietää evästeistä?
Näin sopeudut 3. osapuolen evästeiden poistumiseen ja 1. osapuolen evästeisiin kohdistuviin rajoituksiin.
Pakollinen Google Consent Mode V2
Googlen Consent Mode V2 tulee pakolliseksi Euroopassa, mikäli haluaa jatkaa datan keräämistä Google Analytics ja Google Ads -järjestelmillä.