B2B-yrityksen digitaalinen markkinointi
Tarvitsetko uusia ideoita digimarkkinointiin?
Tuota jatkuvasti kuumia liidejä
digimarkkinoinnilla
Lähde nyt mukavaan kokopäiväiseen koulutukseen Kamppiin nostamaan digimarkkinoinnin osaamistasi (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Opi B2B-yrityksen tehokkaimmat keinot:
Näillä olemme saaneet itsellemme ja asiakkaillemme parhaat tulokset
B2B-ostajat ovat ihmisiä, siinä missä kuluttajatkin. Silti ostopäätökset syntyvät hitaammin, päätöstä tekemässä on useita ihmisiä ja kaupan syntyyn tarvitaan usein myyjä.
Siksi digitaalinen B2B-markkinointi eroaa monella tapaa kuluttajamarkkinoinnista, johon lähes kaikki digimarkkinoinnin koulutukset Suomessa keskittyvät.
Sen vuoksi järjestämme nyt B2B-digimarkkinoinnista erillisen, käytännönläheisen koulutuksen, jossa kuulet vastaukset mm. näihin kysymyksiin:
- Mitä sivustolle pitää tehdä, jotta se tuottaisi liidejä?
- Millaisilla sisällöillä lämmität liidit ostovalmiiksi?
- Kuinka teet sähköpostirekisteristä myyntikoneen?
- Miten vältät hakusanamainonnan sudenkuopat?
- Kuinka kasvatat myyntiä sosiaalisella medialla?
- Miten liidejä poimitaan kävijäseurannasta?
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
Olet B2B-myynnin tai -markkinoinnin ammattilainen, ja
- haluat tietää millainen digimarkkinointi toimii parhaiten
- et ole varma miksi et saa liidejä vaikka sivustolla on kävijöitä
- olet aina halunnut käyttää useampia keinoja ja kanavia mutta et ole tullut opetelleeksi miten
… tai koet muuten haluavasi syventää digimarkkinoinnin osaamistasi. Muista, että osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.
Koulutus sopii varsinkin
- spesialisteille, assistenteille ja koordinaattoreille
- markkinointipäälliköille ja -johtajille
- myyntijohdolle
- toimitusjohtajille
- mainostoimistoille.
Vaikka et itse tekisikään markkinointia, tämän koulutuksen jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Erityisen hyvin koulutus sopii B2B-yrityksille, jotka ovat vasta aloittamassa digitaalista markkinointia tai etsivät uusia tapoja tehdä aikaisempaa tehokkaampaa, mitattavaa digimarkkinointia.
Et halua jättää tätä väliin, koska…
Tätä kurssia ei järjestetä usein, ja näin korkeatasoista opetusta digimarkkinoinnista ei helposti Suomesta tai välttämättä lähimaistakaan löydy. Tule siis mukaan kun vielä paikkoja löytyy!
Kouluttajat digimarkkinoinnin huipulta
Arttu Raittilalla on 10 vuoden kokemus digimarkkinoinnista.
Jo sadat myynnin ja markkinnin ammattilaiset ovat käyneet Artun koulutuksissa hakukoneoptimoinnista, digimainonnasta ja Google Analyticsista.
Artun “Hakukoneoptimointi lyhyesti” -opas on suosittua materiaalia aiheen opiskeluun (vinkki: googlaa “hakukoneoptimointi”). Ennen Hopkinsia Arttu toimi yrittäjänä ja oli mm. perustamassa Tulos Helsinki Oy:ta.
Mikko Piippo kuuluu Suomen kokeneimpiin digimarkkinoijiin ja tunnetaan myös kansainvälisesti analytiikan asiantuntijana.
Mikko aloitti uransa yrittäjänä, teki digimarkkinointia Estimellä (nyk. Solteq) ja ennen Hopkinsia Klikillä.
Kummallakin kouluttajalla on poikkeuksellisen paksut digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakit, joista he ammentavat mielellään yleisölleen mitä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
KOKO PÄIVÄ TÄYNNÄ RENTOA HUIPPUOPPIA DIGIMARKKINOINNISTA
Koulutuspäiväsi aikana näet mm.
- mistä digitaalinen markkinointi kannattaa aloittaa
- mitä kannattaa tehdä seuraavaksi
- mitä ei kannata tehdä lainkaan.
Kuulet päivässä ammattilaisten kovimmat B2B-vinkit konkreettisilla esimerkeillä höystettyinä. Koska uskomme avoimuuteen ja tiedon jakamiseen, paljastamme sinulle päivän kuluessa myös kaikki yksityiskohdat omasta digimarkkinoinnistamme!
…ja paljon, PALJON muuta.
Päivän ohjelma
9.00 – 9.30 Millainen digimarkkinointi toimii B2B:ssä? (Mikko Piippo)
- Tuloksia tuovat keinot ja kanavat.
- Liidejä lämmittävän prosessin rakentaminen.
9.30 – 10.00 Näin valjastat sivuston liidien keräämiseen (Arttu Raittila)
- Liidien kerääminen talteen sivustolta.
- Mitä julkaisujärjestelmiä kannattaa harkita ja miten niiden välillä valitaan?
- Mitkä ongelmat torppaavat usein liidien tuotannon?
10.00 – 10.30 Kuinka lämmität liidit hakukoneoptimoinnilla ja sisältömarkkinoinnilla? (Arttu Raittila)
- Millaisella sisällöllä petaat parhaat kaupat?
- Kuinka tavoitat B2B-yleisön, joka tekee vain vähän hakuja tuotteisiisi liittyen?
- Miten nappaat sisältömarkkinoinnilla email-liidejä?
10.30 – 10.45 Tauko ja vapaata keskustelua
10.45 – 11.30 Kuinka lämmität liidit hakukoneoptimoinnilla ja sisältömarkkinoinnilla?
11.30 – 12.00 Miten muutat sähköpostirekisterin kaupoiksi? (Mikko Piippo)
- Ostettu sähköpostilista vai itse kerätty lista?
- Kuinka saat uusia uutiskirjeen tilaajia?
- Miten voit hyödyntää sähköpostirekisteriä some- ja Google-mainonnassa?
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 13.30 Kuinka seulot B2B-ostajat hakusanamainonnalla Googlessa? (Arttu Raittila)
- Yleisimmät ongelmat B2B-yritysten Google Ads -mainostileillä.
- Nopea tapa tarkistaa mainostilin laatu.
- Mainonnan kohdentaminen tarkasti oikeisiin hakuihin, jottei raha pala kuluttajiin. (Harmillisen yleistä!)
13.30 – 14.15 Näin tavoitat bisnesyleisön sosiaalisessa mediassa (Arttu Raittila)
- Miksi saat ilmaista somenäkyvyyttä surkeasti ja mitä asialle voi tehdä?
- Ostopäättäjien tavoittaminen Facebook-mainonnalla.
- Tavat hyödyntää Twitterin vaikututtavuutta.
- Kuinka LinkedIn-näkyvyyttä kohdennetaan juuri oikeille bisnespäättäjille?
14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi ja keskustelua
14.30 – 15.30 Paranna markkinoinnin tehoa ja nappaa liidit Google Analyticsilla (Mikko Piippo)
- Mitä tavoitteita kannattaa mitata ja miten ne asetetaan seurantaan?
- Liidiin vaaditaan yleensä monta vierailua, mutta Analytics mittaa oletuksena yksittäisten vierailujen tuloksia. Miten tämä ratkaistaan?
- Mistä saat tietää, mitkä yritykset ovat käyneet sivustolla?
- Kuinka automatisoit raportoinnin?
- Miten analytiikasta rakennetaan liidikone?
Melkoisen täyteläinen päivä – näyttää houkuttelevalta, vai mitä?
TULE MUKAAN – VIELÄ MAHTUU, MUTTA EI KAUAN…
Hopkinsin koulutuksista on on tullut hyvin suosittuja, ja sana leviää kunkin koulutuksen jäljiltä.
HUOM! Olet nyt tienhaarassa – joko jatkat nykyisillä tiedoilla entisenlaisin tuloksin… tai lähdet rohkeasti omaksumaan uutta ja tuotat reippaasti enemmän liidejä. Mikään ei estä sinua jatkamasta niin kuin ennenkin ja tyytymästä nykyisiin liidimääriin – valinta on sinun – mutta näkisimme sinut todella mielellämme Radissonilla!
Muista: tämä koulutus ei ole varsinaisesti kulu vaan älykäs investointi itseesi ja osaamiseesi. Ja kun laitat oppimasi käytäntöön ansaitset tämän kohtuullisen investoinnin takaisin tuota pikaa — todennäköisesti moninkertaisena!
Koulutuspaikka keskeisellä paikalla Kampissa
Koulutus pidetään Hopkinsin tiloissa osoitteessa Eerikinkatu 27, Helsinki. Olet lämpimästi tervetullut!
Ilmoittaudu koulutukseen
Jos haluat tarjouksen tai tarkempia lisätietoja tästä koulutuksesta, ota rohkeasti yhteyttä:
Pekka Räsänen